Strategisk kommunikatör
Linköpings universitet / Marknadsföringsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings universitet i Linköping,
Finspång,
Motala,
Norrköping,
Kinda eller i
hela Sverige Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!
Publiceringsdatum2019-12-16ArbetsuppgifterNu söker vi en strategisk kommunikatör till Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling (IEI). Du arbetar främst med att planera, genomföra och utvärdera insatser för att föra ut och stimulera intresset för IEI:s forskning i olika medier och sammanhang. Tjänsten kommer bland annat vara knuten till Agtech 2030, ett tio-årigt program för att utveckla morgondagens lantbruksteknik. Programmets fokus är nya koncept baserade på exempelvis sensorer, digitalteknik och AI men också nya samarbeten och sätt att göra affärer (läs mer på liu.se/forskning/agtech2030).
Som forskningskommunikatör har du en viktig strategisk roll att värdera och planera olika kommunikationsinsatser, så att nya rön kan föras ut till relevanta målgrupper samtidigt som bilden av Linköpings universitet stärks. Du tar fram kommunikations- och aktivitetsplaner, leder och koordinerar projekt samt fungerar som ett bollplank för medarbetare och chefer i kommunikationsfrågor. Du använder dig av olika kommunikationsvägar - som text, film, webb, sociala medier, podd och event - och har egen spetskompetens inom ett eller flera av dessa områden. Du samverkar med externa aktörer och bidrar till att kunskap kommer till nytta i samhället. Du arbetar i ett team tillsammans andra kommunikatörer på institutionen och bidrar aktivt även i annat än rent forskningsrelaterade arbetsuppgifter.
Din framtida arbetsplats
Linköpings universitet, LiU, bedriver världsledande, gränsöverskridande forskning inom bland annat material, IT och hörsel. I samma anda erbjuder universitetet ett stort antal innovativa utbildningar, inte minst många professionsutbildningar för till exempel läkare, lärare, civilekonomer och civilingenjörer. LiU blev universitet 1975 och har idag 32 000 studenter och 4000 medarbetare. Studenterna är eftertraktade på arbetsmarknaden och enligt internationella rankningar är LiU bland de främsta i världen.
Du är anställd vid den centrala Kommunikations- och marknadsavdelningen, där du har kollegor att bolla med och får del av kompetensutveckling.
Arbetet utförs vid Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling (IEI). Inom institutionen bedrivs utbildning och forskning inom ett brett spektrum av områden, från ekonomi och management till design och teknik. Här uppmuntras förnyelse, utveckling och innovation och det finns tydliga kopplingar till företag och organisationer. IEI är en av universitetets största institutioner, med cirka 500 medarbetare.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot kommunikation eller motsvarande kompetens inhämtad på annat sätt. Du har arbetat flera år som kommunikatör, gärna med inriktning mot forskning. Du är en erfaren kommunikationsstrateg med stor vana vid att planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser. Du är väl förtrogen med hur man bygger varumärke. Du är en driven kommunikatör med förmåga att anpassa innehåll och utformning till olika målgrupper och medier. Du är van vid att arbeta med sociala medier och behärskar verktyg för layout, bildbehandling och webbpublicering. Du har mycket goda färdigheter i såväl svenska som engelska. Vid urval tas stor hänsyn till den aktuella verksamhetens specifika behov och önskemål. Tjänsten passar dig med ett stort intresse för och kunskap inom teknik, ekonomi, jordbruk och/eller livsmedelsproduktion och som vill fungera som ett stöd till forskare och lärare i arbetet med forskningskommunikation.
Som person är du bra på att bygga förtroende. Du är lyhörd och har god förmåga att enkelt och konkret visa på värdet av strategisk kommunikation. Du är också självgående, stabil, problemlösande och lätt att samarbeta med.
Anställningens omfattning
Heltid. Tillsvidare.
TillträdeSå snart som möjligt.
Facklig kontaktFör kontakt med fackliga kontaktpersoner se nedan.
Så ansöker duVälkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 13 januari, 2020. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.
Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.
Välkommen med din ansökan!
Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLinköpings Universitet
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Linköpings Universitet (org.nr 202100-3096),
https://www.liu.se/ Jobbnummer 5003021
Observera att sista ansökningsdag har passerat.