Strategisk Inköpare till Customized Solutions, S-order, FFU och DOL
Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions.
Inköpsgruppen Customized Solutions levererar artiklar och system till unika kundanpassningar av Scanias produkter. Vi arbetar inom många teknikområden, både etablerade och inom områden som kräver omfattande nyutveckling, tex gasdrivna, autonoma eller elektrifierade fordon. Vi arbetar också med att ta fram specifika lösningar för kunder inom försvarssegmentet. Time-to-market är en viktig parameter i vårt arbete, utan att göra avkall på kvalitet. Arbetet görs i nära kontakt med berörda utvecklings- och marknadsavdelningar.
Publiceringsdatum2023-12-22ArbetsuppgifterI rollen som strategisk inköpare för Customized Solutions kommer du att i huvudsak ansvara för inköp av komponenter och artiklar utanför vårt ordinarie produktprogram. Du representerar inköp och medverkar i material-, komponent- och leverantörsvalet ur ett kostnads- och kvalitetsmässigt perspektiv.
Du ansvarar för att förhandla, ingå kommersiella avtal och aktivt arbeta med utvecklingen av befintliga och framtida leverantörer.
Det här är ett roligt arbete. Uppgifterna är varierande och du kommer att samarbeta med många olika grupper inom företaget. Din blivande arbetsgrupp består av 11 personer. Vi tar alla ett stort gemensamt ansvar för att leverera produkter med rätt kvalitet, i tid och till rätt kostnad.
Du själv
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av inköpsarbete, eller annat kommersiellt arbete, samt har ett intresse för affärer. Du är resultat- och målinriktad, driven samt är stresstålig och klarar av att hantera många frågor samtidigt. Då marknaden vi opererar på vi befinner sig i en föränderlig kontext är det viktigt att du är självgående och trygg med att ibland navigera utan exakt process som stöd.
Du kommer att ha många kontakter och få motivera och argumentera för dina case i olika sammanhang. Det är därför av stor vikt att du har lätt att kommunicera i tal och skrift, har stor integritet och tycker om att träffa nya människor och skapa nätverk.
Du känner stort ansvar för dina leveranser och åtaganden och levererar i tid till rätt kvalitet. Att ibland gå utanför ditt ansvarsområde för att nå långsiktiga och hållbara resultat för Scania är inget som du backar för. Scania strävar efter att vara en dynamisk arbetsplats med högt i tak och ständiga förbättringar. Att du har en positiv inställning till nya arbetssätt likväl som ett kritiskt granskande av befintliga är därför av stor vikt. Du har intresse av affärsutveckling vilket kommer vara en del av arbetet som är högst aktuellt då många processer och arbetssätt är under utveckling.
Som person är du positiv och bidrar till bra sammanhållning i gruppen, trots att arbetstempot ibland är högt. Eftersom det ofta är många ämnen som ska kunna hanteras samtidigt är det av stor vikt att du är analytisk, strukturerad, flexibel och lösningsorienterad.
För ytterligare information kontakta
Albin Holmgren, Rekryterande Chef +46700815666
Så ansöker duDin ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Rekrytering kommer att ske löpnade under ansökningstiden.
Vi ser fram emot din ansökan som beskriver hur du kan bidra till Scanias fortsatta framgång. Ansök senast 2024-01-08. För din kännedom kan vi eventuellt utföra en bakgrundkontroll inför denna position.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Scania CV AB (org.nr 556084-0976)
Vagnmakarvägen 1 (
visa karta)
151 87 SÖDERTÄLJE
Jobbnummer 8352923
Observera att sista ansökningsdag har passerat.