Strategisk inköpare
Försäkringskassan / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2013-11-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Strategisk inköpare" (publicerad 2016-07-08) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Referens: 052069-2013
Försäkringskassans inköpsorganisation finns i Stockholm, Sundsvall, Lidköping, Arvidsjaur, Östersund och Umeå. Inom inköpsenheten arbetar 18 personer. Inköpsarbetet bedrivs i tre team: team IT, team fastighet samt team tjänster. Inköpsenheten genomför upphandlingar och avrop för hela Försäkringskassan. Försäkringskassan upphandlade under 2012 varor och tjänster för ca 2,2 miljarder kronor. Ca 75 % av upphandlingarna gäller tjänster.
Försäkringskassan söker
Strategisk inköpare
med placering i Stockholm
Arbetsuppgifter och ansvar
Du kommer att ansvara för inköp av varor och tjänster inom ett definierat område. Du genomför självständigt eller i grupp kvalificerade förstudier/omvärldsanalyser, upphandlingar, uppföljningar samt större avrop som innebär en förnyad konkurrensutsättning. Arbetet sker i enlighet med gällande processer.
I arbetet ingår även att driva eller delta i projekt, vara rådgivare och utbildare gällande inköpsområdet. Du medverkar och genomför externa aktiviteter såsom leverantörsträffar och referensgruppsmöten.
Publiceringsdatum2013-11-06KvalifikationerVi söker dig som
• har examen (120p/180hp) från högskola/universitet med ekonomisk, teknisk eller juridisk inriktning eller annan kompetens som bedöms likvärdig kompletterat med några års erfarenheter av praktiskt strategiskt inköps-/upphandlingsarbete eller motsvarande
• har goda kunskaper inom inköpsområdet
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• är serviceinriktad och van att arbetat med kunden i fokus
• har gott omdöme och har en god analytisk förmåga
• har förmåga att på ett självständigt sätt arbeta konsultativt samt skapa kontakt och förtroende
• har god kommunikativ förmåga med goda kunskaper i både engelska och svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du har
• kunskaper om LOU (lagen om offentlig upphandling)
• goda kunskaper i upphandlingsverktyget TendSign
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor kan förekomma i tjänsten. Placering för tjänsten är Försäkringskassans huvudkontor som vid årsskiftet 2013/2014 kommer att flytta till nya lokaler vid Telefonplan.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef (för frågor om tjänsten): Inköpschef Louise Haag Wirsén 010-116 90 46
HR-specialist (för frågor om rekryteringsprocessen): Sara Bergström tfn 010-116 45 09
Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Saco-S Rita Koskinen Lundström tfn 010-111 43 72, för Fackförbundet ST-FK Charlotta Lamin 010 116 14 24 och för Seko-FK Ann-Charlotte Pagden tfn 010- 113 70 65 .
Så ansöker duVälkommen med din ansökan märkt med diarienummer 052069-2013 senast den 26 november 2013. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1695877
Observera att sista ansökningsdag har passerat.