Statlig myndighet söker driven inköpskoordinator

Perido AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Perido söker nu en inköpskoordinator till vår kund, en myndighet med stort inflytande på arbetsmarknaden. Som inköpskoordinator för verksamheten kommer du att arbeta på upphandlingsavdelningen där du tillhör sektionen för operativt inköp. På denna dynamiska och händelserika arbetsplats får du möjlighet att bredda dina kunskaper inom inköp. Tjänsten är placerad på kundens kontor i centrala Stockholm med goda kommunikationsmöjligheter.

I rollen som inköpskoordinator kommer du att arbeta med konsultinköp och samordning av detta. Du kommer att koordinera och effektuera det operativa arbetet gällande avropsförfrågningar, avtalsskrivande med leverantör, beställningar och information vid konsultstart. Du kommer vidare att agera stöd genom att ta fram material, vara ett stöd till chefer under avtalstid och hjälpa till med avslut gentemot leverantör. Relaterat till detta innefattar rollen även inköpsarbete av material mot avtalsleverantörer, som utförs via ekonomisystemet Raindance.

Vi söker dig som har erfarenhet av kundkontakter och avtalsskrivning mot leverantörer samt har en vana att granska texter. Du har god servicekänsla, då du kommer att arbeta mot många olika kontaktytor inom verksamheten. Du är mål och resultatinriktad samt kunnig inom ditt arbetsområde, då du kommer att ansvara för efterlevnad av träffade överenskommelser och fattade beslut. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2016-11-17

Kravprofil för detta jobb
• Högskoleutbildning inom relevant område
• Minst tre (3) års erfarenhet av liknande arbete
• Goda kunskaper i MS-officepaketet
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

• Erfarenhet av konsultinköp
• Tidigare arbete med inköp inom offentlig verksamhet

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag med start 2016-12-01 till 2017-02-28, med god chans till förlängning.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 14536JS i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer

14536JS

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Sökord: inköp , koordinator , inköpskoordinator , offentlig verksamhet , handläggare

Vill du arbeta i en roll med många olika kontaktytor, där du självständigt koordinerar och effektiviserar det operativa arbetet? Har du erfarenhet av avtalsskrivande och kundkontakter? Kan du kritiskt granska och förhålla dig till skrivna texter? Då kanske du är rätt person för tjänsten!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-17
Ange följande referens när du ansöker: 14536JS

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3167199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: