Statens Maritima Museer Söker Bokningsansvarig Till Vasamuseet
Statens Maritima Museer / Övriga jobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla övriga jobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Maritima Museer i Stockholm,
Gävle,
Karlskrona eller i
hela Sverige STATENS MARITIMA MUSEER söker Bokningsansvarig till Vasamuseet
Söker du en roll där du tillsammans med andra får arbeta både operativt och strategiskt med att utveckla och driva verksamheten framåt? Stimuleras du av mötet med besökare och brinner för att ge service som är det lilla extra? Läs mer och se om vi matchar varandra!
Publiceringsdatum2018-01-23Om tjänstenSom bokningsansvarig ansvarar du för att samordna, förvalta och utveckla bokningsverksamheten för dag- och kvällsverksamheten på Vasamuseet. Du samordnar och planerar bemanning för bokningsfunktionen och leder och fördelar i det dagliga arbetet. Du bidrar med nya synsätt och driver på utvecklingen av vår besöksservice och värdskap tillsammans med ett team på fyra engagerade och erfarna kollegor. Ett prioriterat ansvarsområde är att se över och förvalta rutiner, planering och ansvarsfördelning i verksamheten då dag- och kvällsbokning, nyligen börjat arbeta gemensamt.
Du är förvaltningsansvarig för vårt bokningssystem och har därmed en samordnande och drivande roll i förvaltningen. Vi ser därför gärna att du har erfarenhet av utvecklingsarbete för digitala verktyg för kunddialog och bokningsarbete, test och kravställning.
Rollen erbjuder en stor variation, då den innefattar såväl operativt som strategiskt arbete. Du deltar i det löpande bokningsarbetet utifrån säsongsbehovet, samtidigt som huvuddelen av ditt arbete fokuserar på samordning av bokningsarbetet, samt förvaltningen av bokningsverktygen.
I nära samarbete med bokningsteamet ansvarar du även för att ledningsstödet fungerar till Vasamuseets chefsgrupp, museichef och verksamheten i stort. Vid behov är du även den som går in som ställföreträdare till enhetschef vid kortare frånvaro, till exempel vid semester.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning, KY-utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, inom turism, besöksnäring eller kundservice. Du har tidigare arbetat inom bokning, kunddialog och kundservice per telefon, digitala plattformar eller face-to-face och har erfarenhet av administrativt arbete. Du har goda kunskaper i Office-paketet. Du har tidigare erfarenhet av något affärssystem och har även arbetat administrativt i ett eller flera bokningssystem. Du har goda kunskaper i svenska och engelska som arbetsspråk.
Meriterande utbildning är projektledning, organisation och ledarskap, tjänstedesign eller annan ledarskapsutbildning. Även erfarenheter av en arbetsledande roll eller ledande av förändringsarbete ses som meriterande. Det är meriterande om du tidigare använt och arbetat med förvaltning av CRM-system, bokningssystem och MS Dynamics CRM. Har du tidigare arbetat inom kultur- eller idéburen sektor, framförallt med värdskap, service eller ledarskap, ser vi även det som meriterande. Kunskaper i våra största besöksspråk spanska, tyska, ryska, italienska och franska är meriterande, likaså erfarenhet av att ha haft budgetansvar.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen tror vi att du bör vara:
Kommunikativ: Du är lyhörd och inlyssnande, kan skapa delaktighet och är tydlig i din kommunikation.
Resultatorienterad: Du är strukturerad, tålmodig och kan arbeta självständigt och ta egna initiativ för att få saker gjorda.
Utvecklingsorienterad: Du ser möjligheter i både verksamhet och människor, tänker nytt och kan se och planera för nästa steg.
Positiv: Du är engagerande och bidrar till andras arbetsglädje och motivation.
Anställning
Tillsvidareanställning. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Heltid. Dagtid.
Tillträde
1 april eller enligt överenskommelse.
Lön
Månadslön. Vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.
Kontaktperson
Martina Bruzelius, Enhetschef: 08-519 548 38
Fackliga kontaktpersoner
Stefan Evensen, ST: 08 - 5195 4952
Siri Beer Boman, SACO: 08 - 5195 4854
Så ansöker duAnsök senast 31 januari 2018 genom att klicka nedan och registrera din ansökan.
Intervjuer
En första intervju planeras till 8-9 februari, och en andra intervju till 16 februari. Språktest per telefon kan komma att göras innan intervju.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön. Vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Maritima Museer
AdressStatens Maritima Museer
371 21 Karlskrona
Box 27131
10252 Stockholm
Kontorsadress371 21 Karlskrona
Box 27131
Jobbnummer 3918667
Observera att sista ansökningsdag har passerat.