Stabsassistent till GD-staben
Post- och Telestyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm,
Haninge,
Malmö,
Kiruna eller i
hela Sverige Är du en strukturerad assistent eller administratör som har ett prestigelöst och serviceinriktat arbetssätt? Har du erfarenhet av digitala mötessystem och hybridmöten? Då kan du bli PTS nya stabsassistent!
PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete som du kan läsa mer om på vår webbplats.
GD-staben söker nu en stabsassistent.
Vad ska jag arbeta med?
Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att administrativt stödja GD och GD-staben. Det kan handla om allt ifrån planering och uppföljning av enhetens aktiviteter, organisera interna och externa möten, ta fram underlag till aktiviteter, diarieföring, reseadministration samt uppdatera enhetens interna och externa webb. GD-staben är en delvis ny funktion på PTS, varför det finns stora möjligheter att påverka det administrativa stödets utformning.
Administrativt stöd till GD; handlar till stor del om att hantera GD:s kalender och möten, och se till att det finns underlag framtagna inför dessa. Det handlar också om GD:s reseadministration, fakturor och tidredovisning.
Administrativt stöd till GD-staben; handlar om att samordna stabens möten och aktiviteter, stabens dokumenthantering, stöd kring PTS interna administrativa system och rutiner samt PTS digitala arbetsplats. Det handlar också om att hantera stabens sidor på PTS intranät och externa webbplats.
Därutöver handlar det om att ge stöd till myndighetens beslutsfattande; det handlar bland annat om att utgöra ett administrativt stöd vid hanteringen av GD-föredragningar men också ge stöd till arbetet med ledningsgruppen och styrelsen.
Rollen är central för en välfungerande GD-funktion och myndighetsstyrning. Viktigt är att ha god planering och ordning i sitt arbete men samtidigt vara beredd på att planera och prioritera om när det behövs. Arbetet i staben präglas av bitvis högt arbetstempo där alla får vara beredda att hjälpas åt med olika arbetsuppgifter. Förutom god vana i officepaketet behövs en vilja att lära sig nya system och digitala arbetssätt och även kunna stödja kollegor i vissa avseenden.
Vem söker vi?
Vi söker dig med:
• Relevant dokumenterad yrkesverksamhet som assistent/administratör
• God förmåga att arbeta på svenska och engelska
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Erfarenhet av arbete med digitala mötessystem och hybridmöten
• Erfarenhet av arbete med administrativa system
Meriterande är:
• Erfarenhet av liknande roll/funktion
• Erfarenhet av arbete nära ledningsfunktion i offentlig sektor
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att du ska trivas i rollen är det viktigt att du är strukturerad i ditt arbete och tycker om att ta egna initiativ. Arbetet i staben präglas av bitvis högt arbetstempo där alla får vara beredda att hjälpas åt med olika arbetsuppgifter, därför behöver du vara flexibel vid behov med en serviceinriktad och prestigelös inställning. I rollen har du många olika kontaktytor, både internt och externt, och därför är det viktigt att du är kommunikativ.
Var på PTS ska jag jobba?
Stabens gemensamma fokus är att vara ett stöd till GD i såväl praktiska som strategiska frågor, men även att bidra till att viktiga frågor på myndigheten hanteras ur ett helhetsperspektiv. Detta gör staben bl.a. genom att samordna ledningsgruppens arbete, styrelsearbetet och de externa kontakter som myndigheten har med t.ex. regeringskansliet.
Staben ansvarar för intern styrning och kontroll samt myndighetens dataskyddsombud och samordning av myndighetens dataskyddsarbete.
Under ledning av chefen för internationella frågor, som finns på staben, ansvarar staben också för myndighetens strategiska internationella arbete samt myndighetsövergripande internationella processer, såsom internets styrning och PTS arbete med utvecklingsfrågor, och organisationer, såsom ITU, OECD och BEREC.
Hur är det att jobba på PTS?
Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vår verksamhet präglas av den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du hos oss verkar i en innovativ och kreativ miljö.
Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.
För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå våra höga ambitioner som arbetsplats.
Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.
Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan till senast 28 april 2021.
För mer information kontakta Ola Bergström, tel. 08-678 58 77 eller HR-specialist Linn Arnewing, tel. 08-678 57 01.
För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till
saco@pts.se.
Såhär registrerar PTS dina personuppgifter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2021-04-07ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPost- och Telestyrelsen
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Post- och Telestyrelsen (org.nr 202100-4359),
http://www.pts.se Arbetsplats Post- och telestyrelsen
Jobbnummer 5675954
Observera att sista ansökningsdag har passerat.