SSP söker en driven Brand Manager/Marknadskoordinator
Inhouse AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Inhouse AB
Publiceringsdatum2011-01-13FöretagetSSP driver restauranger och butiker i 32 länder. I Sverige är vi 650 medarbetare som serverar 30 miljoner gäster per år. Verksamheten bedrivs på platser med mycket folk i rörelse som stationer, flygplatser och arenor. Våra varumärken är egna eller franchisade.
Varumärken som ingår i vår portfölj är bland annat Starbucks, Burger King, Street Food, O'Learys, Caffè Ritazza och Upper Crust. Se
www.ssp.se.Dina arbetsuppgifterMarknadsavdelningens huvuduppgift är att bidra till att öka försäljningen på kort och lång sikt. Vi arbetar bl a med intern och extern kommunikation, skapar och samordnar marknads- och aktivitetsplaner, utvecklar koncept, sköter omvärldsbevakning, PR-frågor, marknadsundersökningar och bistår driftsområdena och övriga funktioner med råd, stöd och kunskap i koncept-, marknads- och försäljningsfrågor. Marknadsavdelningen består idag av 2 personer och vi söker nu förstärkning.
Som brand manager/marknadskoordinator har du ett tätt samarbete med driftchefer, leverantörer, övriga medarbetare på marknadsavdelningen, reklam/produktionsbyrån, bygg- och teknikavdelningen. Du skall aktivt arbeta för att verkställa de handlings- och aktivitetsplaner som utarbetas tillsammans med driftledning med syfte att nå våra försäljningsmål.
Rollen är mycket utåtriktad och din huvudsakliga uppgift är att driva försäljningen på SSP:s enheter. Du behöver ha förmågan att tänka och resonera strategiskt, taktiskt såväl som operativt. I rollen ingår:
• Förvaltning av egna och franchisade varumärken
• Utveckling av restaurangkoncept
• Utveckling/framtagning/uppföljning av aktivitetsplan och koordinering av säljstödjande aktiviteter för olika regioner inom SSP Sverige.
• Utveckla och säkerställa goda kontakter med relevanta leverantörer som gynnar positiva försäljningsinsatser.
• Genomföra försäljningsanalyser och uppföljning av försäljningsaktiviteter.
ProfilFör att lyckas i denna roll ska du ha flera års erfarenhet av konceptutveckling, marknadsföring och försäljning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tidigare arbete inom hotell- eller restaurang branschen. Du har projektledaregenskaper och är van att driva projekt. Du har en marknadsförings- och ekonomiutbildning på högskolenivå. Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt att du har god datorvana och behärskar Office-paketet väl.
Vi söker dig som är en starkt drivande, strukturerad och positiv person med ett genuint intresse för mat och dryck. I din roll ser du det som självklara utmaningar att identifiera och driva igenom försäljningsmöjligheter och du har förmåga att analysera ekonomisk fakta. Du är en lagspelare som är stresstålig. Som person är du ansvarsfull, handlingskraftig och har ett coachande och positivt sätt.
Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning som tillträds så snart som möjligt. Du är placerad på Arlanda flygplats, frekventa resor inom Sverige förekommer i tjänsten. Du söker tjänsten hos Inhouse genom att skicka in ditt CV och brev via länken nedan. Frågor om tjänsten besvaras av Jessica Grip, rekryteringskonsult Inhouse, 08-52 22 33 26. Vi kommer ta in löpande för intervju och sista ansökningsdag är 31 januari.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-01
Ange följande referens när du ansöker: 160
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagInhouse AB
AdressInhouse AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm
Jobbnummer 821396
Observera att sista ansökningsdag har passerat.