Speditionsassistent / Spedition / Administrations till Schenker
Bravura / Företagsförsäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsförsäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2017-03-09FöretagetDB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Företaget har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhets-, och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar.
Nu söker de en driven person som vill jobba brett inom spedition med hela världen som arbetsfält. De är under stark tillväxt och de söker nu en speditörsassistent för omgående start till ett uppdrag som sträcker sig minst sex månader framåt. Uppdraget är på heltid och det finns goda möjligheter till förlängning.
Dina arbetsuppgifterI rollen som speditörsassistent arbetar du administrativt i företagets interna system. Du är behjälplig i speditörernas dagliga arbete och har kontakt med kunder, flygbolag samt med andra kollegor runt om på Schenkers kontor. Du ansvarar för bokning, registrering och uppföljning av flygfrakter. Tillsammans kommer du att arbeta i ett team bestående av sex personer i öppet kontorslandskap.
Kvalifikationer• Avslutad gymnasieutbildning
• Tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom administration och/eller service
• Erfarenhet får liknande roll (meriterande)
• God datorvana och kunskaper i Office-paketet
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Kunskaper i Excel ses som meriterande
Vi söker dig som är serviceinriktad och stimuleras av att bemöta kunders krav på god service. Du trivs med att arbeta i team vilket bidrar till ditt höga engagemang för ett gott arbetsklimat. Som person intresserar du dig för detaljer och tar gärna egna initiativ för att lösa problem. Vidare uppskattar du ett högt tempo och att få driva ditt arbete framåt självständigt.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Speditör, speditionsassistent, spedition
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Bäckhed
sofia.backhed@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1480
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3366529
Observera att sista ansökningsdag har passerat.