Speciallärare, vikariat läsåret 22/23
Lunds kommun / Speciallärarjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speciallärarjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun i Lund,
Malmö eller i
hela Sverige Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
På barn- och skolförvaltningen arbetar vi för att skapa likvärdighet och goda förutsättningar för att alla barn och elever inom våra förskolor, grundskolor och grundsärskolor ska nå sina mål. Tillsammans arbetar vi för en enhetlig och tydlig styrning av förskola och skola i en modern och effektiv organisation, med målet att möjliggöra en utbildning i världsklass. Våra ambitioner är höga och vi strävar alltid efter att skapa goda förutsättningar för utveckling och värnar om en hög kvalitet i verksamheten.
Publiceringsdatum2022-05-25Om företagetNyvångskolan F-9 tillhör utbildningsområde 6 i Lunds kommun och ligger centralt i natursköna Dalby.
Skolan har ca 900 elever, 140 anställda, fyra fritidshemsavdelningar för elever i åk F-3 och en fritidsklubb för elever i åk 4-6 samt grundsärskola åk 4 - 9. Skolbyggnaderna är omgivna av grönytor med mycket träd, buskar och gräsmattor där eleverna varje dag har möjlighet att leka och idrotta både på sina raster och på schemalagda rörelsepass.
För oss på Nyvångskolan är det viktigt att eleverna känner lust att lära och inflytande över sitt eget lärande, under skoltid såväl som i fritidshemmet. Elevdemokrati har länge varit skolans profil och vi arbetar aktivt med elevinflytande genom olika elevstyrda råd som driver särskilda frågor och utvecklingsområden. På råden diskuterar elever och lärare tillsammans frågor som rör arbetsmiljö, undervisning, vänskap och hälsa.
Nyvångskolans övergripande utvecklingsarbete fokuserar på att tillgängliggöra lärmiljön för alla våra elever och genom detta skapa bästa möjliga förutsättningar för delaktighet, lärande och trygghet. Som medarbetare på Nyvångskolan är du en självklar del av skolans kollegiala utvecklingsarbete. Nya tankar och perspektiv är alltid välkomna och vi erbjuder alla pedagoger kompetensutveckling.
Dina arbetsuppgifterLetar du efter en möjlighet att få utvecklas, påverka och testa nya vägar? Vill du arbeta i en kreativ och stimulerande miljö? Då tror vi att det här är en tjänst för dig!
Nu söker vi för ett vikariat läsåret 22-23 en speciallärare/lärare 1-7 till teamet som kommer att vara riktad mot verksamheten i grundsärskola 4-9 med ett elevantal ca. 15 - 20 elever. Vi söker dig som inspirerar, tänker nytt och brett samt bidrar till att skapa en skola där alla elever kan vara delaktiga och lyckas utifrån sina förutsättningar.
Som lärare kommer du att arbeta i elevgruppen med alla våra elever i grundsärskolan, där såväl inriktning ämnen som ämnesområden kan ingå. Du samarbetar kring det dagliga arbetet med all personal i gruppen. Du planerar, undervisar, gör pedagogiska kartläggningar och bedömningar och ges stora möjligheter att utveckla och leda gruppens pedagogiska utvecklingsarbete tillsammans med dina kollegor. Inom ramen för uppdraget driver du ett aktivt inkluderingsarbete i alla frågor. Du arbetar för att eleven ska känna sig så delaktig och självständig som möjligt i alla sammanhang.
Som lärare ansvarar du för att upprätta och följa upp åtgärdsprogram, skriva bedömningar samt medverka i elevvårdskonferenser. Du har kontakt med andra funktioner och är involverad i överlämning och uppföljning vid övergångar mellan andra skolenheter. Kontinuerlig kontakt och samverkan med vårdnadshavare och myndigheter kring eleverna är också en viktig del i ditt uppdrag.
Vi söker dig som
Vi söker dig som är utbildad speciallärare eller specialpedagog med inriktning mot utvecklingsstörning. Även lärare 1-7 är intressant för vikariatet. Speciallärarexamen för grundskolan med utbildning i läsinlärning samt kompetens inom neuropsykiatriska funktionsnedsättningar är en merit. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat som speciallärare/lärare och har en bred erfarenhet av att tillgängliggöra den pedagogiska miljön samt inkluderingsarbete. Vidare är du förtrogen med vanligt förekommande test- och analysverktyg inom det specialpedagogiska området, såväl som kompensatoriska hjälpmedel.
Som person är du engagerad och förtroendeingivande, med ett stort intresse för vår elevgrupp och deras olika utmaningar. Samtidigt är du intresserad av att lyfta blicken och aktivt delta i skolans gemensamma skolutveckling. Du har ett öppet och kreativt förhållningssätt och anpassar ditt arbete efter elevernas behov. Du är inte rädd för att testa nya vägar och vågar misslyckas ibland.
Uppdraget genomsyras av ett nära arbete tillsammans med kollegor i arbetslaget, andra lärare och vårdnadshavare. Viktigt att du har mycket lätt för att samarbeta. Likaså krävs en mycket god kommunikationsförmåga, dels för att skapa fungerande relationer med elever, vårdnadshavare och andra myndigheter, dels också för att kunna handleda.
Denna tjänst är ett vikariat på 100% för nästa läsår med start den 10/8-22, med möjlighet till förlängning.
Då vi tillämpar löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!
För att få arbeta med barn eller elever inom förskola och skola behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 220810 Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLunds kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/778".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lunds kommun (org.nr 212000-1132)
Arbetsplats Barn- och skolförvaltningen
Kontakt Astrid Strand, biträdande rektor
046-3599151 Jobbnummer 6683714
Observera att sista ansökningsdag har passerat.