Specialist till Kundcenter för partners, Göteborg

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Tjörn, Stenungsund eller i hela Sverige

Referens: 039428-2010
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Specialist inom Kundcenter för partners
Placering Kundcenter Göteborg
Kundcenter är Försäkringskassans nya center för telefoni och e-post. Vi tar emot samtal från hela Sverige och finns idag placerade på fem orter; Lidköping, Västerås, Gävle, Stockholm och Åmål/Säffle. De fyra första orterna besvarar samtal från privatpersoner och Åmål/Säffle har hand om partners. Från och med hösten 2010 finns kundcenter för partners även i Göteborg.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som specialist ger du råd och stöd till kundtjänsthandläggare gällande försäkringstolkning och aktuella handläggningsprocesser. Du besvarar frågor från kundtjänsthandläggarna och ansvarar för viss uppföljning och implementering. I arbetet ingår att bidra till förändring och utveckling av processerna samt att vid behov fungera som lärare inom ditt specialistområde. I uppdraget ingår även att stödja enhetschefen med uppföljning av kvalitet i handläggningen. Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall och att arbetet bedrivs i enlighet med beslutade handläggningsprocesser och regler. I samråd med din närmsta chef ansvarar du för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål. Som specialist kommer du även att arbeta 50 % med handläggning i kundcenter.

Publiceringsdatum
2010-05-12

Kvalifikationer
Du som söker har högskoleexamen, gärna inom samhälls- eller beteendevetenskap, eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Det är också meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete, särskilt inom myndighet. Vi ser gärna att du har fördjupade kunskaper inom socialförsäkringen.
Tjänsten kräver att du har en mycket god analytisk förmåga och ett högt kvalitetsmedvetande. I arbetet visar du ett mycket gott omdöme. Vidare är du driven i ditt sätt att formulera dig såväl muntligt som skriftligt. Du bidrar gärna med idéer och nya angreppssätt, samtidigt som du följer fattade beslut.
Det är meriterande om du har specialist- och handläggningskunskap inom minst ett av Försäkringskassans förmånsområden. Specialistkunskap innebär att man kan förmånsområdet mycket bra och även kan ge stöd åt andra. Du behärskar engelska mycket väl i tal och skrift samt behärskar något ytterligare språk som franska, tyska eller spanska.

Övrig information
Anställning är tillsvidare, heltid, med tillträde 2010-09-01. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Ulrika Ekvall, tfn 010-119 58 02. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Karin Gelkén, tfn 010-119 50 19. Fackliga kontaktpersoner är för ST, Marita Söderberg 010-112 45 05, för SACO Ingrid Karlsson 010-112 45 22 och för SEKO Ebrima Dibba 010-116 91 01.
Ansökan Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 039428-2010 senast den 26 maj 2010. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
650439

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: