Sourcingansvarig Kina

Hermelin Handels AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hermelin Handels AB i Stockholm, Norrköping, Malmö eller i hela Sverige

Hermelin Handels AB, 556341-1718, Sköntorpsvägen 27, 120 38 Årsta, 08-556 210 20, söker en person med Mandarin som modersmål till tjänst som Sourcingansvarig Kina.

Arbetsuppgifter är sourcing av HORECA-produkter inkl kaffemaskiner med tillbehör och framgår i detalj i arbetsbeskrivningen nedan.

Fasta placeringsort är Stockholm,Sverige och delvis Shanghai,Kina med arbetsfält Asien. Arbete och resor i Asien är en förutsättning för tjänsten.

Den anställde skall stå till Bolagets förfogande under halvtid (50%) av företagets generella arbetstid,
Vilket normalt utgör 39 timmar per vecka exklusive 1 timmes lunch. Arbetstider är generellt 8.00-17.00, fredagar 8.00-16.00. Under tiden 1.6 till den 30.8 slutar bolaget 15.45 på fredagar.
Företaget har beredskapstjänst 1, enligt kollektivavtal med Unionen. Detta gäller helger från 08.00 -17.00
Arbetsuppgifterna förutsätter från tid till annan arbete på övertid. Övertidsersättning utgår ej.

Lön och övriga anställningsförmåner skall vara föremål för översyn årligen, varvid eventuella justeringar sker. Bolaget följer de avtal som arbetsgivar- och arbetstagarparterna på marknaden framförhandlar årligen. Individuella diskussioner mellan Bolaget och den anställde skall ske minst 1 gång per år där målsättning och utfall av den anställdes arbete behandlas.

Den anställde åtnjuter försäkrings- och pensionsförmåner i enlighet med Bolagets vid var tidpunkt gällande policy.
Bolaget har 30 dagars semester för fulltidstjänst som policy och kompensation för att övertid
är bortförhandlad mellan arbetsgivare och arbetstagare.

Publiceringsdatum
2016-06-21

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som Sourcingansvarig Kina för Hermelin innebär analys av potentiella produkter för Hermelin att endera påbörja en import av till Europa eller export till Asien. Tjänsten innehåller också ansvar för kontakt med potentiella leverantörer eller kunder gällande förhandling, bakgrundskontroll, ekonomisk kontroll, miljökontroll och eventuell avtalsskrivning efter styrelsens godkännande.
Därefter är det löpande kontakter med leverantörer/kunder och uppföljning av avtalets innehåll och regler. Denna tjänst rapporterar till Inköpschef.

Skicka ansökan till : Hermelin Handels AB att : avd HR i Stockholm, Sverige

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Deltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Företag
Hermelin Handels AB

Adress
Hermelin Handels AB
12038 Årsta

Kontorsadress
Sköntorpsvägen 27

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55621020
E-postadress: mattias.widing@hermelinhandels.se

Jobbnummer
2917970

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hermelin Handels AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hermelin Handels AB: