Sourcing Manager - Commodity Parts
Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Global Purchasing ansvarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje. För att klara de utmaningar som ligger framför oss söker vi nu nya medarbetare som är intresserade av affärer, teknik och vill vara med i utvecklingen av framtidens Scania.
Commodity Parts (SBP) hanterar inköp av reservdelar och tillbehör till våra fordon. Gruppen ansvarar för att bibehålla en hög kvalitetsnivå, hög leveransprecision av produkter till Scania Parts Logistics och för att samtidigt utveckla och utmana affärerna med ett stort antal leverantörer. Vi utökar nu gruppen med ytterligare en inköpare.
En viktig del i Commodity Parts strategiska plan utgörs av affärsområdet Scania Accessories, fordonsrelaterad extrautrustning. För att ta vara på potentialen inom detta område stärker Scania upp med resurser inom flera funktioner, med syfte att öka affären. Sortimentet ska växa och ledtiden på utvecklingsfasen kortas. Mycket av arbetet sker i ett tvärfunktionellt team där möjligheterna till påverkan är stor. Tillsammans med produktcheferna på marknad jobbar du i alla faser i projektet, från produktidé och offertförfrågningar till kommersiella förhandlingar och lansering. Arbetet innebär att vara den som driver utvecklingen av både befintliga och nya leverantörer.
Du kommer att ha stora möjligheter att själv utforma tjänsten, förbättra arbetssätt och utveckla strategierna inom detta segment. Tiden för produktframtagning är dessutom relativt kort, varför vi snabbt får svar på hur väl vi lyckas.
Vi söker främst en civilingenjör/akademiker med några års relevant kommersiell och/eller teknisk erfarenhet. Du är van att leverera resultat. Du tar ett helhetsansvar för inköp till ditt sortiment, vilket innebär att du är självständig, drivande och lösningsorienterad. Då rollen innebär många kontakter på flera olika nivåer, både internt och externt, är det även viktigt med god förhandlings-, kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är strukturerad och klarar av att hantera ett flertal aktiviteter parallellt. Du ska kunna formulera dig obehindrat i både tal och skrift, såväl på svenska som på engelska. Naturligtvis har du ett stort intresse av att göra affärer.
Passar du in på ovanstående och känner dig lockad av att komma in i en dynamisk, kommersiell och internationell värld med stora utvecklingsmöjligheter är du välkommen att höra av dig till oss. Vi ser fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2011-06-14Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-06-28
Ansök via vår hemsida
www.scania.com/jobb senast den 28 juni 2011. Jobbid 20110908. Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktCommodity Manager Parts, Niclas Karlsson, 070-618 60 72
FöretagScania CV AB
AdressScania CV AB
Nyköpingsvägen 33-41
15187 SÖDERTÄLJE
KontorsadressNyköpingsvägen 33-41
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55381000
Jobbnummer 961432
Observera att sista ansökningsdag har passerat.