SOS-sjuksköterska

Sos Alarm Sverige AB / Sjuksköterskejobb / Östersund
2012-06-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS-sjuksköterska" (publicerad 2015-05-04) ⬅️


Visa alla sjuksköterskejobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Östersund, Sundsvall, Falun, Gävle, Skellefteå eller i hela Sverige

SOS Alarm är ett samhällsägt aktiebolag som ägs av Sveriges kommuner och landsting gemensamt. SOS-centraler finns på 18 orter och har ca 900 medarbetare. På uppdrag av staten ansvarar SOS Alarm för att ta emot alla 112-samtal i Sverige. Genom nödnumret 112 når medborgaren alla hjälpresurser så som till exempel polis, ambulans och räddningstjänst. Varje dygn hanteras ca 10 000 112-samtal. På uppdrag av landstingen hanterar SOS Alarm ca 1 miljon ambulansuppdrag årligen.

Som sjuksköterska på SOS Alarm har du ett stort ansvar och gör livsavgörande insatser. Du är den hjälpsökandes första kontakt och en livlina till dess att ambulansen, polisen eller brandbilen är på plats. Du ger den hjälpsökande råd och guidar människor genom svåra och situationer. Du tar också beslut om hur ambulanserna ska prioriteras och ser till så att alla får den hjälp de behöver. Det är inte ett arbete för vem som helst. Det kräver engagemang, inlevelseförmåga och psyke utöver det vanliga, men så får du också möjlighet att göra en verklig skillnad för andra.

Vi söker sjuksköterskor till SOS Alarms medicinska specialistcenter i Östersund. En möjlighet för dig som vill utvecklas i din roll som sjuksköterska och få ett ännu större ansvar.

Som SOS-sjuksköterska på SOS Alarm arbetar du med handläggning av medicinska intervjuer per telefon. Du bedömer behov av ambulans, ger akutmedicinsk rådgivning i väntan på ambulans, hänvisar hjälpsökande till rätt vårdnivå och är medicinskt stöd vid val av ambulanssjukvårdens resurser. Arbetet är en spännande kombination av avancerad teknik och mänskliga möten.

Vi söker dig som är sjuksköterska med minst tre års erfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård. För att klara arbetet behöver du ha stor inlevelseförmåga, servicekänsla, vara stresstålig och behärska konsten att göra flera saker samtidigt. Samarbete är lika viktigt som att ta självständiga beslut.

Tjänsten är på heltid och man arbetar alla tider på dygnet, förmiddag, eftermiddag och natt. Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Du måste behärska det svenska språket fullt ut samt ha goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit. Goda datakunskaper i Officepaketet är ett krav.

För anställning krävs godkänd registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, drogtest utan anmärkning samt att du är svensk medborgare.

Publiceringsdatum
2012-06-14

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Backman, 063-750816

Företag
SOS Alarm Sverige AB

Adress
SOS Alarm Sverige AB
Box 5776
11487 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1272197

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sos Alarm Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sos Alarm Sverige AB: