SOS-operatör Falun
SOS Alarm Sverige / Brandmansjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla brandmansjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Falun,
Västerås,
Uppsala,
Örebro,
Karlstad eller i
hela Sverige Vill du göra skillnad för andra? Vi söker fler kollegor som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Det handlar om att ge den hjälpsökande rätt hjälp i rätt tid. Vi står för människors lika värde och att alla som ringer till SOS Alarm ska mötas på ett empatiskt och professionellt sätt.
Din vardag som SOS-operatör på SOS Alarm
Ingen dag är den andra lik. Du kommer att möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på Sveriges nödnummer 112 där du kommer hantera allt från felringningar till akuta sjukdomsfall, trafikolyckor och bränder. Du är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats.
Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på en SOS-central där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.
För att få rätt förutsättningar och bli trygg i din roll som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på tre månader. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.
Se gärna filmen där Johan beskriver jobbet som SOS-operatör.
Vad kan SOS Alarm erbjuda dig?
• Du får göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag
• Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
• Engagerade och stöttande chefer och kollegor
• Möjligheten att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
• Du får samverka tillsammans med bl.a. polis, räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället
• En modern arbetsplats i nyrenoverade lokaler
Är du rätt för oss?
Du är empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Vi utgår från att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer, vilket kräver att du har en god samarbetsförmåga. Du är en tålmodig, orädd och lyhörd person med hög arbetsmoral som har lätt för att prata med människor.
Vi söker dig som
• Trivs med att jobba enligt tydliga ramar och riktlinjer
• Utmanas av att jobba mot uppsatta mål
• Talar och skriver svenska obehindrat och känner dig bekväm med att ta samtal på engelska
• Har god datorvana och trivs med att arbeta i komplexa IT-system
• Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
• Har intresse för samhällsfrågor
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.
Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Publiceringsdatum2018-09-03Så ansöker duVälkommen med din ansökan snarast möjligt dock senast 23 september 2018. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, vänligen kontakta
rekrytering@sosalarm.se. Har du frågor kring tjänsten, kontakta gruppchef Klas Otterskog 010-140 81 18 eller Anna Hoff 010-140 81 35
OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida
https://www.sosalarm.se/karriar/lediga-tjanster/På vår hemsida kan även du få svar på de vanligaste frågorna gällande rollen som SOS-operatör.
När du skickar in din ansökan till oss på SOS Alarm godkänner och samtycker du till att SOS Alarm behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer här.
SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.
Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSOS Alarm Sverige
AdressSOS Alarm Sverige
Lugnetleden 3
79138 Falun
KontorsadressLugnetleden 3
Jobbnummer 4323771
Observera att sista ansökningsdag har passerat.