Sortiment- och Säljstödschef
EFG Kontorsmöbler AB / Försäljningsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos EFG Kontorsmöbler AB i Göteborg,
Tranås,
Karlstad,
Malmö,
Västerås eller i
hela Sverige EFG är en ledande europeisk leverantör av inredningslösningar för kontor och offentliga miljöer. Vi har en gedigen historia med dryga 130 år i branschen och det hela började med att KG Andersson tillverkade sin första pinnstol i Tranås. Sedan dess har vi vuxit och utvecklats i takt med marknaden. Idag har EFG-koncernen 450 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och England. Resan fortsätter och vi fokuserar alltid mot nya mål samtidigt som vi stolt bevarar vår historia. EFG Kontorsmöbler är vårt svenska säljbolag i koncernen European Furniture Group. Vi arbetar efter den enkla principen att varje uppdrag har individuella förutsättningar, krav och behov. En princip som hos oss resulterar i såväl effektivt som roligt arbete!
•
Som ett led i att förstärka våra leverantörsrelationer och arbetet med vårt interna säljstöd söker vi nu för Sverige en Sortiment- och Säljstödschef.
Beskrivning av tjänsten
Som Sortiment- och Säljstödschef ansvar du för följande viktiga områden och processer inom EFG Kontorsmöbler AB: Leverantörsrelationer, Layout, Marknad, Miljö och Kvalitet, Administrativt affärstöd samt Offertstöd. Rollen innebär personalansvar för totalt 7 personer; vår centrala layoutavdelning i Stockholm med fyra personer samt personalansvar för rollerna Marknadskommunikatör, Administrativt affärsstöd och Leverantörs-support/Offertstöd i Göteborg/Karlstad.
Du kommer att rapportera till VD för EFG Kontorsmöbler och vara medlem i ledningsgruppen. Du kommer att jobba mot tydliga satta målsättningar för dig själv och för ditt team. Din främsta uppgift blir att utveckla vårt sortiment samt säkerställa att gruppen når sina mål och utgör det säljstöd som vår säljorganisation behöver.
Arbetet med att utveckla våra leverantörsrelationer innefattar löpande möten med befintliga samt potentiella leverantörer, Avtalsförhandlingar, Löpande sortimentsuppdateringar på befintliga ramavtal samt attest och kostnadskontroll av leverantörs fakturor.
Ansvaret (inkl. gruppens arbete) innefattar även:
• Uppdatering av prislistor samt addering av nya leverantörer på aktuella ramavtal
• Lägga in kundavtal i CRM, uppdatera ADA med aktuella kundvillkor.
• Bolagets del av koncernens gemensamma intranät
• Ansvar för att vi har ett korrekt och komplett ledningssystem innefattandes vår ISO-certifiering inom miljö och kvalitet
• Löpande driva layout-gruppens frågor och vara ett stöd för ett kompetent, självgående team.
• Marknadskommunikationsfrågor
• Generella Affärstödsfrågor
• Strategisk och taktisk sortimentsutveckling
Kunskaper och kompetenser
För att hitta rätt person för den här tjänsten kommer vi att fästa stor vikt vid personlighet. Då rollen innebär personalansvar är dina ledaregenskaper viktiga. Vi söker därför dig som är motiverande och inspirerande samt relationsskapande.
Förmåga att kunna upprätthålla många och djupa affärsrelationer med våra externa leverantörer är en viktig egenskap. Vi ser positivt på både interna och externa kandidater och kommer lägga stor vikt på kunskaper om vår affär, kunder och om branschen som helhet.
En stark administrativ förmåga är också en avgörande kompetens för att lyckas i rollen då mycket arbete handlar om att säkerställa att vi har korrekt data kring t.ex. prislistor i våra IT-system.
Vi erbjuder
Rollen innebär ett intressant och omväxlande arbete, där du får varva eget arbete med att coacha och leda andra i deras arbetsuppgifter. Som medlem i ledningsgruppen får du också möjlighet att aktivt påverka hela bolagets verksamhet på ett positivt sätt. Rollens placering är inte låst men vi ser helst att den sökande kan utgå ifrån Göteborg eller Stockholm.
Frågor och ansökan
Vi hoppas kunna tillsätta tjänsten snart och vi hoppas få läsa din ansökan inom kort. Sista dag att söka tjänsten är tisdag 31 januari och du skickar in din ansökan via formuläret nedan. Har du frågor kring tjänsten eller arbetsuppgifterna går det också bra att ringa Bobi Wallenberg på 08 617 68 37.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering
Publiceringsdatum2017-01-16ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEFG Kontorsmöbler AB
AdressEFG Kontorsmöbler AB
Lumaparksvägen 9
12031 Stockholm
KontorsadressLumaparksvägen 9 12031 Stockholm
Jobbnummer 3262877
Observera att sista ansökningsdag har passerat.