Sortiment- och inköpschef

Carstens Aktiebolag / Inköpar- och marknadsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Carstens Aktiebolag i Jönköping

Vi söker dig som vill driva att utveckla Carstens sortiment- och produkterbjudande samt jobba strategiskt med bolagets leverantörsrelationer!

Som sortiment- och inköpschef är ditt uppdrag att leda inköpsarbetet både för vårt standardsortiment och enskilda kundprojekt samt ansvara för leveransavtalet till kund. Du är även delaktig i att utveckla och uppdatera företagets generella leveransavtal med kund samt säkerställa uppfyllnad av inköpspolicyer och inköpsprocedurer, etiska- och miljömässiga krav samt efterlevnad av relevanta lagar och regler. Arbetet innefattar även att identifiera strategiska leverantörer och tillsammans med dem upprätta affärsplaner som leder till att stärka såväl Carstens som leverantör som att hitta rätt produkter för våra kunder. Som sortiment- och inköpschef har du personalansvar för sex personer samt är en del av Carstens ledningsgrupp.

För att vara framgångsrik i tjänsten tror vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, teknik eller motsvarande, inriktning mot strategiskt inköp är meriterande. Du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i rollen som exempelvis strategisk inköpare eller controller, produktkunskap från möbel- eller inredningsindustri är meriterande. Det är ett plus om du har säljbakgrund, det viktigaste är dock att du har ett gott affärsmannaskap och ett relationsskapande sätt såväl internt som externt. Som person är du strukturerad och analytisk till din läggning samtidigt som du är driven och energiskt och har förmågan att se helhetsperspektivet. För arbetets utförande krävs att Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift, kunskaper i tyska och/eller italienska är meriterande.

Carstens AB är en av Sveriges ledande leverantörer av insatsprodukter till inrednings- och möbelindustrin med en omsättning av drygt 100 MSEK. Dominerande produktgrupper är laminat, kantlist, smält- och vitlim. Den samlade leverantörsskaran utgörs huvudsakligen av tyska och, italienska producenter. Huvudkontor och lager i Bankeryd, strax utanför Jönköping.
Carstens ingår i affärsområdet Latour Industries inom börsnoterade Investment AB Latour. Läs mer på www.carstens.se.

Vid ansökan mailas CV och personligt brev till kristina.gardman@latourindustries.se , uppge "Sortiment- och inköpschef" i ämnesraden. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 28 april.

Start: omgående

Ort: Bankeryd

Anställning: tillsvidare, 100 %

Lön: månadslön, individuell lönesättning

Kontaktperson: Roger Heikenström (VD) 0766-271330, Kristina Gårdman (HR-specialist) 031-3812820

Publiceringsdatum
2013-04-05

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-28
Ansökan kan skickas till e-postadress: kristina.gardman@latoruindustries.se

Kontakt
Cecilia Bovin, Ekonomichef 036-370495 (Kontor) 076-8663430 cecilia.bovin@carstens.se
Roger Heikenström, VD 0766-271330 roger.heikenstrom@carstens.se
Kristina Gårdman, HR-specialist 031-3812820 (Kontor) kristina.gardman@latourindustries.se

Företag
CARSTENS AKTIEBOLAG

Adress
CARSTENS AKTIEBOLAG
BOX 104
56423 BANKERYD

Kontorsadress
KORTEBOVÄGEN 4
BANKERYD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 036-370480

Jobbnummer
1514005

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Carstens Aktiebolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Carstens Aktiebolag: