Sortiment- och avtalsledare till verksamhetsområde hjälpmedel, Malmö

Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel / Logopedjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logopedjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel i Malmö, Burlöv, Staffanstorp, Lund, Trelleborg eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Är du en framåtriktad person med erfarenhet av upphandling eller samordning? Vill du vara med och säkra att Region Skånes patienter får bästa möjliga hjälpmedel? Vi söker nu en sortiment- och avtalsledare till verksamhetsområde hjälpmedel i Malmö! Ta chansen att bli en del av ett sammansvetsat team som drivs framåt av utveckling, förbättring och att hjälpa patienter till rätt hjälpmedel.

Hos oss på Sortimentsenheten finns idag totalt åtta sortiment- och avtalsledare, en utvecklingsstrateg samt en administratör. Dina närmsta kollegor har alla en hälso- och sjukvårdsutbildning i grunden och tillhör olika yrkeskategorier såsom sjuksköterska, arbetsterapeut, logoped, dietist, fysioterapeut och audionom, vilket skapar en dynamisk grupp. Här delas kompetens mellan yrkeskategorierna för att stärka leveranssäkerheten gentemot patienterna. Enheten jobbar aktivt med transparens för att främja medarbetarnas delaktighet.

Hjälpmedelsverksamheten är ett verksamhetsområde inom förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel som ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter.

Publiceringsdatum
2024-01-12

Arbetsuppgifter
I den här rollen arbetar du med förbättringar kopplat till det förskrivningsbara sortimentet som tillhandahålls Region Skånes patienter.

Som sortiment- och avtalsledare har du ett strategiskt och operativt helhetsansvar för ditt sortiment. Du är länken mellan hjälpmedelsverksamheten, vården och leverantörsmarknaden. Det betyder att du ansvarar för att samordna upphandlingsarbetet, implementera avtalet och den kontinuerliga avtalsuppföljningen i nära samarbete med inköpare. Du ska även bidra aktivt till verksamhetens utveckling.

Vidare ansvarar du för det löpande sortimentsarbetet vilket inkluderar att vidareutveckla sortimentet, samverka med förskrivare, ta fram underlag till den ekonomiska uppföljningen, bedriva omvärldsbevakning, säkerställa god registervård samt hantera leverantörskontakter. Arbetet sker i nära samverkan med interna och externa aktörer.

Möjlighet till distansarbete ges upp till två dagar i veckan när verksamheten tillåter.

Kvalifikationer
Nu välkomnar vi dig som är legitimerad audionom med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Vi ser gärna att du har erfarenhet av offentlig upphandling. Även tidigare yrkeserfarenhet av inköp, avtal och kontakt med leverantörer är meriterande likväl som erfarenhet av projektledning och samordning med olika vårdaktörer. Utöver det ser vi positivt på om du har god kännedom om hjälpmedelsprodukter inom hörselområdet och goda kunskaper i medicintekniska regelverk.

Det viktiga är att du trivs med ett arbete som drivs framåt av ständiga förbättringar. Arbetet kräver att du har språkkunskaper i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala.

Då arbetet till stor del utförs administrativt är goda kunskaper i Officepaketet nödvändiga, särskilt Excel. Tidigare erfarenhet av att arbeta i förskrivningssystemet Sesam är meriterande. Har du arbetserfarenhet från vården samt deltagit i upphandlingsarbete eller har erfarenhet från leverantörsmarknaden ser vi även det som fördelaktigt.

För att trivas i rollen är du strukturerad, lösningsorienterad och flexibel samt besitter en god samarbetsförmåga. Du trivs lika bra med att jobba självständigt som i team och eftersom arbetet sker i nära samverkan med interna och externa aktörer är du kommunikativ och pedagogisk i ditt förhållningssätt. En drivkraft för dig är att skapa och bibehålla relationer med de olika samarbetsparterna. Vi värdesätter att du trivs och har roligt på jobbet, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och förutsätter att du delar Region Skånes värderingar.

Vi planerar att hålla förstaintervjuer 2024-02-12 och 2024-02-14. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den tredje största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning.

Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne.

http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C172280".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Skåne (org.nr 232100-0255)

Arbetsplats
Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel

Kontakt
Rekryterare
Therese Fransson-Engman (vid frågor rörande rekr
therese.fransson-engman@skane.se
046-27 52 450

Jobbnummer
8386478

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel: