Sommarvikariat som boendesamordnare och administratör
Mora Kommun / Administratörsjobb / Mora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mora,
Orsa,
Rättvik,
Älvdalen,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mora Kommun i Mora,
Orsa,
Älvdalen eller i
hela Sverige Ansök idag. Kollegor imorgon.
Publiceringsdatum2023-05-08BeskrivningSocialförvaltningens administrativa enhet är ett stöd till förvaltningens olika verksamheter.
Enheten ansvarar för ekonomiska uppgifter, planering, bemanning, boendesamordning, administrativt HR-stöd och handläggning av ärenden enligt SoL och LSS. Vi ansvarar också för diarieföring och arkivering samt bemanning av förvaltningens besöksreception.
Till sommaren söker vi nu en kollega för ett vikariat på åtta veckor. Du kommer att arbeta som boendesamordnare samt administratör för hälso- och sjukvårdsenheten under ordinarie personals sommarsemester. Inskolning sker tillsammans med ordinarie personal under vikariatets första tre veckor.
Under ansökningstiden tillämpar vi löpande intervjuer så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Dina arbetsuppgifterSom boendesamordnare arbetar du med att samordna boende för brukare inom somatisk vård, demensvård samt avlastning för brukare med växelvårdsboende. Du sammanställer statistik för boendeansökningar och ej verkställda beslut, rapporterar in- och utflyttningar, meddelar avgiftshandläggare om nya och avlidna brukare och vid behov är du med på möten med bland annat biståndshandläggare och enhetschef. Du har i din arbetsroll dagliga kontakter med interna och externa parter såsom brukare, anhöriga, handläggare och annan personal.
Du kommer även att arbeta som administrativt stöd åt hälso- och sjukvårdsenheten där dina arbetsuppgifter bland annat innebär att svara för vikarieanskaffning och hantera avvikelser i vårat verksamhetssystem för schema och bemanning.
KvalifikationerDu som söker ska ha en genomförd gymnasieutbildning med inriktning mot administration och/eller ekonomi eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt datavana som är relevant för befattningen är ett krav. Det är viktigt att du har lätt för att lära dig nya verksamhetssystem eller att du har kunskaper om våra verksamhetssystem så som Lifecare och BeSched då det är där du handlägger ärenden som är viktiga i din arbetsroll.
Vi ser gärna att du har kunskaper och erfarenhet av verksamhetsområdena HSL, SoL och LSS samt kunskaper gällande ekonomi som är relevanta för befattningen. Du bör ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Har du erfarenhet av administrativt arbete, kunskaper om lagar och föreskrifter inom personalområdet och kunskaper om arbetsmiljölagstiftningen ser vi det som meriterande. Likaså om du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg samt ekonomiska arbetsuppgifter.
Övrig informationKörkort B för manuell växellåda är ett krav.
Förmågor och färdigheter
Du förväntas kunna planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt där du med din erfarenhet kan omsätta dina kunskaper till praktiskt arbete. Du har lätt för att arbeta tillsammans med andra människor och har förmåga att på ett bra sätt anpassa dig till förändringar och kunna se möjligheter i dessa.
Som person bör du vara lugn och kontrollerad och kunna hantera stressade och pressade situationer på ett professionellt sätt. Att du är serviceinriktad och har lösningsfokus i ditt arbete är a och o.
Socialförvaltningen
Mora i hjärtat av Dalarna!
Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare och har en budget på c:a 525 miljoner. Organisationen är uppdelad i fyra avdelningar: vård- och omsorgsboende, ordinärt boende, arbete och integration samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.
Välkommen med din ansökan till oss!
Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här:
https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.htmlFör dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare
http://www.rekryteringslots.se/Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här:
https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/175".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Mora kommun (org.nr 212000-2213)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Rolf Karp, Administrativ chef
0250-26510 Jobbnummer 7745833
Observera att sista ansökningsdag har passerat.