Sommarvikariat, socialsekreterare Ekonomienheten
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Sandviken
2025-12-19
Visa alla socialsekreterarjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken,
Gävle eller i
hela Sverige I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället.
Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun.
När vi gör varandra bättre - gör vi Sandvikens kommun bättre!
Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet och ANDTS. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna.
Ekonomienheten består idag av 30 medarbetare. För att möjliggöra för ett nära och aktivt ledarskap inom enheten finns utöver verksamhetschef även två enhetschefer samt två gruppledare. Enheten handlägger ekonomiskt bistånd, bostadssociala kontrakt, förmedling av egna medel samt dödsbohandläggning. Vi har ett väl fungerande samarbete med interna och externa aktörer inom arbetsmarknadssektorn.
Vi söker nu socialsekreterare för sommarvikariat 2026.
Publiceringsdatum2025-12-19ArbetsuppgifterArbetet innebär handläggning av ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen samt att bistå socialsekreterarna på möten och i handläggning av andra insatser inom enheten.
Enheten arbetar aktivt med verksamhetsutveckling för att kunna utföra ett socialt arbete med god kvalitet samt för att skapa en god arbetsmiljö. Vi vill inom enheten arbeta motiverande och stödjande av individen.
Hoppas att även du vill vara en del av vår enhet!
KvalifikationerDu studerar eller har redan avslutat dina studier på socionomprogrammet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med förmåga till reflektion. Arbetet hos oss förutsätter både flexibilitet och förmåga till struktur och att trivas med att arbeta i ett högt tempo. För att kunna arbeta hos oss ska du även ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och ha lätt för att fatta beslut och att stå för dessa.
ÖVRIGT
I den här rekryteringen kan det bli aktuellt att tillämpa fortlöpande urval till intervju.
Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor:
https://sandviken.se/arbete-och-karriarVill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor:
https://sandviken.se/hellosandvikenOm du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på
www.sandviken.se/ledigajobb Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "132-25".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Arbetsplats Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Maria Hagström
maria.a.hagstrom@sandviken.se 026- 24 12 28 Jobbnummer 9654277