Sommarjobb som IT support/ Service desk/ 1st line till AB Lindex
AB Lindex / Supportteknikerjobb / Göteborg
2019-02-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sommarjobb som IT support/ Service desk/ 1st line till AB Lindex" (publicerad 2020-02-26) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Lindex i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Alingsås,
Borås eller i
hela Sverige Lindex är en internationell modekedja. Lindex sortiment sträcker sig över flera olika koncept women's wear, lingerie, kids' wear och kosmetik. Huvudkontoret finns i centrala Göteborg, Lindex ägs av det finska bolaget Stockmann.
Lindex är ett vision- och värderingsdrivet företag där vår kultur är nyckeln till vår framgång - våra värderingar har vi formulerat på engelska; we act sustainable, empower each other, seek constant improvement, make business oriented decisions and make it simple. På Lindex har vi tagit ställning, läs mer om We Make Fashion Feel Good på lindex.com.
Studerar du en eftergymnasial utbildning inom IT? Letar du efter ett meriterande sommarjobb och därefter ett extrajobb? Vi på Lindex söker en Service desk-medarbetare!
Vad kan vi erbjuda dig?
Lindex är ett internationellt modeföretag med totalt cirka 5000 anställda. Vi har cirka 480 butiker i 18 olika länder och vi erbjuder även online shopping. Att vara en del av Lindex innebär att du får arbeta i en spännande, föränderlig och inspirerande miljö. Vi arbetar utifrån vår vision "Empower and inspire women everywhere" och våra värderingar "We act sustainable, empower each other, seek constant improvement, make business oriented decisions and make it simple".
Arbetsuppgifter
I rollen som Service desk-medarbetare är du en del av Lindex IT-avdelning, som består av över 70 personer. I Service desk- teamet arbetar du brett med olika arbetsuppgifter, då du besvarar inkommande samtal från kontors- och butikspersonal och arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow. Du supportar olika länder, varav engelska är vanligt förekommande, som även är vårt koncernspråk. Rollen innebär att du arbetar med bland annat installationer, accesser och du hanterar beställningar av IT-produkter. Ärendena rör allt från skrivare och datorer till kassasystem och kortterminaler i någon av våra butiker.
Är det dig vi söker?
Pågående eftergymnasiala studier inom IT, gärna minst fram till vintern 2019/2020
Förståelse för nätverk och Windows/Microsoft-produkter
Du talar och skriver obehindrat på svenska, mycket goda kunskaper i engelska
Mycket god datorvana
Meriterande: tidigare arbetslivserfarenhet i en roll inom IT support
För att trivas i rollen har du ett stort IT intresse, du inser vikten av att ge förstklassig service och du har lätt för att kommunicera. Du är även lösningsfokuserad och tycker om att hitta lösningar på problem. Du har lätt för att självständigt driva ditt arbete framåt och ta reda på information, samtidigt som du arbetar bra i team och gärna delar med dig av dina kunskaper. Vi söker dig har viljan att lära och vi ser gärna att du vill utvecklas tillsammans med oss!
Vi tillämpar löpande urval i våra rekryteringsprocesser, om tjänsten är av intresse får du gärna söka redan idag! I din ansökan behöver du inte skicka in personligt brev, istället ber vi dig att besvara några kortare frågor. Vi ber dig att söka online, då vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Sommare 2019, därefter som extrapersonal Sommare 2019, därefter som extrapersonal
Publiceringsdatum2019-02-11ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmanda Rydqvist +46 317395016, +46 720908325
FöretagAB Lindex
AdressAB Lindex
Box 233
40123 Göteborg
KontorsadressNils Ericson platsen 3
Jobbnummer 4606399
Observera att sista ansökningsdag har passerat.