Sommarjobb som ekonomiadministratör, Stockholm

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-03-27


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Sommarjobbet är placerat inom avdelningen för ekonomi och konsulttjänster på enheten Redovisningskonsulttjänster i Stockholm. Avdelningen har ca 100 medarbetare fördelade på sju enheter i Östersund, Gävle och Stockholm. Avdelningens uppdrag omfattar bland annat leverantörs- och kundfakturahantering, in- och utbetalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring, bokslut och konsultuppdrag inom ekonomi och HR.

I Stockholm ansvarar vi för redovisning, inklusive bokslut, för 58 mindre myndigheter. Utöver helhetslösningar levereras också konsulttjänster i avgränsade uppdrag till myndigheter av alla storlekar inom ekonomi och HR. Vår enhet arbetar med löpande redovisning, månadsavstämningar och upprättar de finansiella delarna till årsredovisningen för cirka 25 av dessa kunder.

Enheten lägger en stor vikt vid samarbete inom enheten, med kolleger på övriga avdelningen och med kunder där det innebär att planera, genomföra och utveckla arbetet med våra kunder tillsammans. Vi söker nu sommarjobbare i rollen som ekonomiadministratör i syfte att stärka upp i enheten under semesterperioden juni till augusti, eventuellt kan denna period utökas.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiadministratör kommer du att få jobba med löpande redovisning, kundfakturering och enklare avstämningar. Arbetet handlar ofta om samarbete och problemlösning tillsammans med kollegorna. I tjänsten ingår även interna kontakter samt kontakt och support till kundmyndigheter.

Vi ser gärna att du är nyfiken på olika arbetsuppgifter och uppskattar samarbete.

Publiceringsdatum
2025-03-27

Kvalifikationer
Vi söker dig som är:
* I början av en pågående akademisk utbildning inom ekonomi

Vidare ska du följande förmågor:
* Att säkerställa kvalitet, vara noggrann och ansvarsfull
* Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
* Att arbeta tillsammans med andra för att lösa en uppgift
* Självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
* Att ge god service och vara kundfokuserad

Det är meriterande om du har:
• Tidigare erfarenhet av arbete inom ekonomiområdet
• Tidigare erfarenhet av bokföringsprogram
• Tidigare erfarenhet av arbete i excel och andra administrativa system

Övrig information
Anställningen är 100% och tidsbegränsad under perioden juni till mitten av augusti. Startdatum efter överenskommelse.
Anställningen är placerad i Sundbyberg. Vi flyttar från St Paulsgatan i Stockholm till centrala Sundbyberg i början av juni.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 8 april, 2025.

Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 16.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Statens servicecenter

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.

Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 500 medarbetare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Facklig kontaktperson ST
Annika Andersson
010-456 00 57

Jobbnummer
9249186

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: