Sökes undersköterska i hemtjänst
Lessebo kommun, Socialförvaltningen / Undersköterskejobb / Lessebo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Lessebo,
Emmaboda,
Tingsryd,
Växjö,
Nybro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lessebo kommun, Socialförvaltningen i Lessebo Vi är en växande kommun med ca 8 700 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. I Lessebo kommun är det lätt att lära känna varandra. Det finns ett nära samarbete förvaltningar och politiker emellan.
I Lessebo kommun ser vi lite längre. Vi satsar på utvecklingsfrågor som stärker kommunen på både kort och lång sikt samt investerar för framtidens generationer. Tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Vårt utvecklingsarbete med "utvecklingsstrategi 2025" fortsätter där målsättningen är att Lessebo kommun gör en hållbar resa där vi är fler än 10.000 invånare 2025. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare.
Publiceringsdatum2020-07-15Arbetsuppgifter• Utbildad undersköterska som vill jobba i hemtjänsten i Lessebo.
• Har arbetslivserfarenhet inom äldreomsorg.
• Har körkort.
• Har den enskilde i fokus och värnar om att ge guldkant på vardagen.
Utbildad undersköterska med erfarenhet inom vård och omsorg sökes till tillsvidaretjänst i Lessebo. Som undersköterska har du i uppgift att ge den enskilde stöd i vardagen enligt beslutade insatser enligt socialtjänstlagen. Arbetsuppgifterna omfattar insatser så som personlig omsorg, socialt stöd och ledsagning samt även serviceinsatser som städ, tvätt och inköp. Bilkörning kan ingå i arbetet. Det är viktigt att skapa en meningsfull vardag för den enskilde så att de känner trygghet. Undersköterskans arbete berör även kontaktmanskap och vissa delegerande hemsjukvårdsinsatser så som medicin hantering.
KvalifikationerFörmågan att vara lyhörd och uppmärksamma den enskildes behov samt förmåga att från eget initiativ lösa problem värderas särskilt. Arbetet kräver att du är ansvarstagande, empatisk, flexibel samt har lätt för att samarbeta. Arbetstiden är förlagd till dag- kväll- samt helgtjänstgöring. Vi söker dig som har en god dialog med den enskilde och dess anhöriga, som har ett gott samarbete med kollegor samt är flexibel och trygg i sin arbetsroll.
Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av omsorgsarbete inom hemtjänst, särskilt boende och personer med demenssjukdom.
Vi tar hänsyn till personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Rekrytering sker löpande under rekryteringstid.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-07-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLessebo kommun, Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A966672".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Lessebo kommun (org.nr 212000-0613)
Arbetsplats Lessebo kommun, Socialförvaltningen
Jobbnummer 5296948
Observera att sista ansökningsdag har passerat.