Socionom med bredd i erfarenhet

Enköpings kommun Socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Enköpings kommun Socialförvaltningen i Enköping

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se


Publiceringsdatum
2022-08-02

Arbetsuppgifter
Vi söker socialsekreterare till socialförvaltningen i Enköping som ska arbeta tillsammans med kollegorna med handläggning av det som inkommer till Utredning barn. Vi söker en socionom med bredd i sin erfarenhet som har kunskap och öga för att identifiera vilka behov som kan mötas med råd och stöd och vad som behöver utredas utifrån barnets behov. Du behöver ha genomfört handläggning av barnavårdutredningar och vara väl förtrogen med utredningshantverket. Det betyder att vi söker dig som har flerårig erfarenhet av barnutredning och liksom vi anser att möta barn är bland det viktigaste arbete som finns. Du behöver veta en hel del om mottaglighet och vikten av att utreda det som ska utredas. Vi söker en socionom som har en gedigen erfarenhet som du nu vill dela med dig av genom att vara en del av att lära nya kollegor att förstå och ta sig an utredningshantverket kring barn. En del av dennes tjänst kommer vara att stödja nya kollegor en annan del att kunna ta sig an handläggning i barnavårdutredningar med behov av fördjupning. Vi arbetar tillsammans med vår öppenvård och har två familjebehandlaren som idag utreder med fördjupad behovsinventering där vi vill utreda rätt behov och möta behovet med adekvat insats. I vår barnutredargrupp har vi också uppföljare av öppna insatser och kommer utveckla uppföljning av barn i skydd.

Du som kommer till oss kommer få vara en del av detta utvecklande arbete.

Vi söker också en socialsekreterare för arbete med Uppföljning av öppna insatser.

Tjänsterna är en del av att möta inflöde och behov samt att förbereda oss för en ny socialtjänstlag där det förebyggande arbetet får företräde . Mottagning och utredning barn är en avdelning med 28 socialsekreterare , tre teamledare och en avdelningschef. Vi arbetar i Tvärteam för att vi förstår att vi behöver varandras kompetens för att möta uppdraget kring bland annat våldet . Tvärteam våld är medarbetare som arbetar med utredning barn, behandling /öppenvård och vuxen utredning. Vi har en återkommande introduktion för våra nyanställda, ett Årshjul av fortbildning där samtliga medarbetare bereds möjlighet att gå Freda utbildning och MI grundutbildning. MI är en del av vårt värdegrundade förhållningsätt och vi tränar återkommande MI tillsammans. Vägledning och stöd av arbetsledare sker i grupp och enskilt.

Vi använder verksamhetssystemet Lifecare.

Välkommen med din ansökan!




Kvalifikationer
Socionom

Erfarenhet av myndighetsutövning barn utredning

Erfarenhet av att stödja och vägleda kollegor i handläggningens steg

Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

Du är serviceinriktad med intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och anstränger dig för att leverera lösningar.

Du tar initiativ, sätter gärna igång aktiviteter och når resultat.



ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!

Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom socialförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.

Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats här:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-10-03 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Enköpings kommun Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C94479".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Enköpings kommun (org.nr 212000-0282)

Arbetsplats
Enköpings kommun Socialförvaltningen

Kontakt
Avdelningschef
Maria Lundgren
maria.lundgren@enkoping.se

Jobbnummer
6856154

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Enköpings kommun Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Enköpings kommun Socialförvaltningen: