Socionom i Kundtjänst
Järfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen / Administratörsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen i Järfälla Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med snart 66 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i.
Publiceringsdatum2010-09-08ArbetsuppgifterVi söker kompetenta socionomer för arbete som servicehandläggare i Järfälla kommuns Kundtjänst!
Vi bygger Sveriges bästa kundtjänst och nästa steg är Kundtjänst för frågor gällande socialtjänst - till den behöver vi Sveriges bästa Servicehandläggare. Kundtjänsten är en del av kommunledningskontoret.
Servicehandläggaren är ansiktet utåt för hela socialförvaltningen och är en nyckelperson för att ge den bästa möjliga service till Järfällaborna. Kundtjänsten är också ett led i att förverkliga målet för socialnämnden; att utveckla en mera öppen, tillgänglig, serviceinriktad och professionell socialtjänst.
Servicehandläggaren kommer bl.a. att arbeta med att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till kommunens invånare samt att sortera och handlägga vissa ärenden. I kundtjänstens socialtjänstgrupp kommer du tillsammans med ett antal kollegor att ta emot telefonsamtal och e-post från invånare, myndigheter, företag och besökare och vara en viktig länk till socialförvaltningen och dess olika verksamheter. Kundtjänsten är under uppbyggnad och kommer att etableras i etapper under 2010.
Dina ansvarsområden:
• Ge hög service i form av kvalificerad information, rådgivning och vägledning till Järfällas invånare.
• Var en god representant för kommunen och specifikt socialförvaltningen gentemot våra kunder.
Arbetsuppgifter• Ge information, rådgivning och vägledning avseende socialförvaltningens hela verksamhetsområde via telefonsamtal och e-post eller vid möte med kunder i besökslokal i posthuset.
• Ta emot klagomål och synpunkter och överföra dessa till berörd verksamhet.
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem.
• Samarbeta och samverka med socialförvaltningens handläggare och avdelningar.
• Handlägga vissa typer av ärenden.
• Delaktig i uppbyggnad och utveckling av kundtjänsten.
KvalifikationerUtbildning och arbetslivserfarenhet
Du ska ha en socionomexamen alternativt annan högskoleutbildning som bedöms vara likvärdig för verksamhetsområdet. Du ska ha erfarenhet från arbete inom individ- och familjeomsorg alternativt äldre- och handikappomsorg. Du bör ha kunskap om hur kommunala nämnder hänger samman med en kommuns uppbyggnad, struktur och beslutsvägar. Gärna från Järfälla kommun.
Nuvarande eller tidigare erfarenhet av arbete i Järfälla kommuns socialförvaltning samt tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete är meriterande.
Du behärskar svenska väl i tal och skrift. Övriga språkkunskaper och särskilt kunskaper i engelska, finska, spanska eller arabiska är meriterande.
Du har goda IT-kunskaper, är van vid att arbeta med datorer och söka information. Du har förmågan att samtidigt som du för ett samtal arbeta i IT-baserade verksamhetssystem.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som stimuleras av att ge god service och att alltid sätta kunden i fokus. Du skall ha en hög social kompetens och tidigare visat att du har förmåga att samverka och fungera väl i olika sociala situationer och grupper. Du skall även vara stukturerad och ordningsam.
Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör och att du visar omdöme i ditt professionella agerande. Då kundtjänsten är under uppbyggnad är det viktigt att du är lösningsfokuserad och flexibel samt har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du motiveras av att vara med och bygga upp en verksamhet och trivs i en prestigelös och lösningsinriktad arbetsmiljö.
Övrig informationKundtjänsten kommer att erbjuda friskvård, kontinuerlig kvalitets- och kompetensutveckling samt en ergonomiskt utarbetad arbetsplats.
Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2010-11-01 eller enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-09-22
Ange följande referens när du ansöker: A138350
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktTherese Thorell, 08-580 287 10,
therese.thorell@jarfalla.seFacklig kontaktKristina Lundh SSR, 08-58028013,
kristina.lundh@jarfalla.seRoger Andersson SKTF, 08-58029316,
roger.andersson@jarfalla.seFöretagJärfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen
AdressJärfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen
17780 JÄRFÄLLA
Jobbnummer 728429
Observera att sista ansökningsdag har passerat.