Socialt ansvarig samordnare, SAS

Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 5200 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1400 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionshinder och hemsjukvård.

Publiceringsdatum
2016-01-04

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och utveckla och driva kvalitetsarbetet inom vård- och omsorg i Mölndal?
Vård- och omsorgsförvaltningen söker en Socialt ansvarig samordnare, SAS. Du är direkt underställd chefen för kvalitets- och beställarenheten och ingår i ett arbetslag med MAS, vårdutvecklare, verksamhetsutvecklare och controller.

Som SAS är du sakkunnig inom det sociala området och har ett övergripande kvalitetsansvar med fokus på det sociala innehållet inom omsorgen om äldre och personer med funktionsnedsättning. Utgångspunkt är Socialtjänstlagen (SoL) och Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).

Arbetet omfattar att, inom det sociala området, ansvara för omvärldsbevakning och uppföljning utifrån SoL och LSS samt tillhörande föreskrifter, följa rättspraxis, bevaka förändringar i lagstiftning, ta fram riktlinjer utifrån socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd och se till att de är kända.

I uppdraget ingår även att tillsammans med medicinskt ansvarig sjuksköterska och andra funktioner från Kvalitet- och beställarenheten utföra löpande tillsyn av verksamheten för såväl den interna som den externa driften. Du kommer att stödja arbetet med avvikelsehantering samt ansvara för att utreda allvarliga klagomål och Lex Sarah anmälningar. Du stödjer verksamheten i det systematiska kvalitetsarbetet och driver på utveckling inom området. Tjänsten innebär att tillsammans med MAS ansvara för revideringen och förankring av riktlinjer i ledningssystem för kvalitet. Utredningsuppdrag inom det sociala området är också en del i ditt uppdrag samt att du ska verka för hela förvaltningens utveckling och samordning i gemensamma och strategiska frågor. Du arbetar aktivt för att öka kvaliteten när det gäller den sociala dokumentationen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen som socionom eller inom social omsorg samt minst fem års erfarenhet av kvalificerat arbete inom det sociala området.

Tjänsten ställer krav på gedigen kunskap och erfarenhet från Vård- och omsorgsförvaltningens verksamhetsområde och den lagstiftning som verksamheten omfattas av, såsom SoL, LSS och övergripande kommunallagstiftning. Det är av stor vikt att kunna de dokumentationskrav som ställs på verksamheten.

För att vara aktuell för tjänsten krävs erfarenhet av utredningsarbete, kvalitetssäkring och uppföljning inom socialtjänstens område. Du har god pedagogisk förmåga för att kunna stödja, informera och utbilda medarbetare och chefer inom förvaltningen samt att du har god datorvana och erfarenhet av ärende- och dokumentationssystem. Uppdraget kräver att du kan arbeta analytiskt, är noggrann, kan sammarbeta likaväl som att du självständigt kan planera och organisera arbetet. Du ska ha god förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar.

ÖVRIGT
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde under våren efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-24
Ange följande referens när du ansöker: A530864
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monica Holmgren, Chef för Vård- och omsorgsförvaltningen 031-315 25 54

Facklig kontakt
Elisabeth Högberg, Vision

Företag
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen
Göteborgsvägen 7
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 7 43182 Mölndal

Jobbnummer
2598877

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen: