Socialt Ansvarig Samordnare (SAS)
Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Sotenäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Sotenäs,
Lysekil,
Munkedal,
Tanum,
Uddevalla eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen i Sotenäs Sotenäs - havets kommun, ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Kommunen erbjuder alla tillsvidareanställda möjlighet till heltid.
Nu söker vi dig som brinner för kvalitetsstyrning inom socialtjänstens verksamhetsområden och lagrum och vill vara med och vässa kvalitetstänket ytterligare i vår förvaltning
Publiceringsdatum2022-02-28BeskrivningOmsorgsförvaltningen i Sotenäs kommun söker nu en Socialt Ansvarig Socionom/samordnare för att vara med och driva utvecklingsresan mot en mer proaktiv, kvalitetssäkrad och effektiv socialtjänst! Du som blir utvald kommer till en förvaltning som ständigt strävar efter att vara i framkant, är intresserad av omvärlden och vågar pröva nytt.
Förvaltningen utvecklas och ökar sin kompetens för att kunna anta framtidens utmaningar: här blir du en nyckelperson! Vi baserar vår verksamhet på tillit till att alla vill och gör sitt bästa och erbjuder därför stor handlingsfrihet, som innebär att arbetet följs upp, men inte detaljstyrs. Visst distansarbete kan erbjudas.
Förvaltningen består av ca 400 medarbetare inom äldreomsorg, hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, biståndsenhet, LSS och socialpsykiatri. Du kommer att arbeta gentemot samtliga delar i ditt uppdrag. Hos oss får du möjlighet att planera och styra ditt arbete i hög grad själv! Vi främjar kompetensutveckling och vill se våra medarbetare växa. Till detta kommer att vi är en glad förvaltning, som vill mycket och som ser att utveckling sker genom att lägga frågor på bordet och att olika funktioner sedan får ge sitt perspektiv innan beslut.
Vi vill att du ska få en god start hos oss. Därför får du introduktion både på din enhet och i Sotenäs kommun. Du erbjuds även möjlighet till löpande kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och möjlighet till löneväxling. Läs mer om dina förmåner på
https://www.sotenas.se/naringslivarbete/jobbahososs/visomarbetsgivare/personalformaner.4.6a5776e415ae3419826aa72f.html Dina arbetsuppgifterSom socialt ansvarig socionom/ samordnare deltar du utifrån ett helhetsperspektiv i utveckling och kvalitetssäkring av socialtjänstens processer och framtagande av rutiner. Du säkerställer att verksamheten inom socialförvaltningen uppfyller lagar, föreskrifter och beslut. Du utreder rapporter om missförhållanden enligt Lex Sarah och utför i samverkan med MAS verksamhetstillsyn. Du stödjer verksamheten i planering av egenkontroller samt tar fram riktlinjer för och följer upp dokumentation. Du är också sakkunnig inom socialrätten och ansvarar för delar av socialförvaltningens lagkravsbevakning.
I arbetsuppgifterna ingår att delta i övergripande analyser av brukarundersökningar, avvikelser och synpunkter, samt uppföljning av vidtagna åtgärder vid identifierade fel och brister i verksamheten. Du återkopplar och bistår enheterna på ett pedagogiskt sätt och bidrar till ett ökat lärande för verksamheterna. I uppdraget samverkar du med MAS, verksamhetsutvecklare, systemförvaltare samt socialförvaltningens chefer. Du kan komma att hålla i föredragningar och utbildningar för förvaltningens medarbetare och chefer.
KvalifikationerVi söker dig som är socionom eller har social omsorgsutbildning, samt erfarenhet inom ett eller flera av förvaltningens områden. Annan utbildning kan eventuellt vara aktuell efter bedömning av arbetsgivaren.
Som person är du driven, noggrann, påläst, engagerad och har en hög social kompetens samt god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga. Du ska självständigt kunna ta emot och göra uppdrag inom satta ramar. Du ska självständigt identifiera utvecklingsområden, kvalitetsbrister och risker, samt återkoppla dessa till ledningen. Du ska kunna hålla i processer och leda dem mot mål. Du behöver vara flexibel och förstå att uppdragets art kan variera och att verksamhetens behov är styrande för allt vi gör. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet från flera av våra verksamhetsområden, har fördjupade juridiska kunskaper inom socialtjänstens område eller annan påbyggnadsutbildning som kan gagna uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Tillsättning efter överenskommelse.
Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.
Information till kandidatförmedlare, rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön, individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSotenäs kommun, Omsorgsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/29".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sotenäs kommun (org.nr 212000-1322)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Sotenäs kommun, Omsorgsförvaltningen
Kontakt Lisbeth Olsson
0523 - 66 45 54 Jobbnummer 6388079
Observera att sista ansökningsdag har passerat.