Socialt ansvarig samordnare
Bjuvs Kommun, Socialförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Bjuv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Bjuv,
Åstorp,
Helsingborg,
Klippan,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bjuvs Kommun, Socialförvaltningen i Bjuv Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?"
Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.
Vad jobbar du för?
Publiceringsdatum2022-07-25ArbetsuppgifterI den nybildade gemensamma socialförvaltningen arbetar vi för kvalité, trygghet och trivsel. Vi är medskapare, vi är nyfikna och ser möjligheter i förändringsarbete. Hos oss uppmuntras du till att reflektera, utveckla och utforska. Genom att våga pröva och ompröva bidrar vi till ny kunskap och nytt arbetssätt. Vi har kraft i nyskapandet och vågar vara nyskapande för att endast det bästa är gott nog för människorna i Bjuvs kommun
Så har vi aldrig gjort förr används som beröm.
Vill du vara med och forma ett helt samhälle med oss?
Vi söker nu dig som vill vara med och forma en riktigt god verksamhet med hög kvalitet och som i rollen som Socialt ansvarig samordnare blir en nyckelspelare i detta!
Som socialt ansvarig samordnare (SAS) ansvarar du för att vi arbetar i enlighet med Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om ledningssystem för kvalitet i verksamhet. Du kommer tillhöra Socialförvaltningen men arbeta framförallt mot vård och omsorg, (äldreomsorg, LSS och HSL) som utförs av det helägda kommunala bolaget Omsorg i Bjuv AB.
Du stödjer och samverkar med verksamheterna i det systematiska kvalitetsarbetet och bidrar till utveckling av rutiner och arbetssätt
En viktig arbetsuppgift som du ansvarar för är utredning och bedömning av avvikelser och Lex Sarah-rapporter samt eventuella anmälningar till Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Tillsammans med verksamheten skapar du åtgärdsplaner och följer upp dess innehåll.
Som Socialt ansvarig samordnare har du både ansvar för ett proaktivt arbete genom utbildningar, projekt och utformning av rutiner och riktlinjer men också ansvar för tillsyn, uppföljning och granskning. Det är ett omväxlande arbete med både återkommande uppgifter som uppgifter som varierar över tid. Arbetsuppgifterna spänner över hela fältet, från operativt till strategiskt arbete och omfattar både utredning, uppföljning och utveckling samt projektarbete. Rollen är förvaltningsövergripande och du arbetar huvudsakligen på ledningens och nämndens uppdrag.
Du är en nyckelperson i förvaltningens och bolagets kvalitetsarbete och kommer arbeta nära i synnerhet Medicinskt ansvarig sjuksköterska men också i ett nära samarbete med både ledning och övriga administrativa funktioner för stöd och hjälp i arbetet.
KvalifikationerDu har högskoleexamen inom socialt arbete, vård, omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant samt flera års erfarenhet arbete inom området. Du är väl insatt i lagstiftning och i kommunal organisation och god kunskap i det svenska språket, såväl i tal som i skrift. Du behöver även ha erfarenhet av kvalificerat utredningarbete och verksamhetsutveckling.
Vi vänder oss till dig som är en person som tar egna initiativ och stimuleras av att bidra till en effektiv, kvalitetsmedveten organisation. Du är van vid att arbeta självständigt och kan planera, organisera och prioritera ditt eget arbete. Din kommunikativa förmåga är central. Du har en god analytisk förmåga och trivs med att arbeta med komplexa frågor. För tjänsten krävs att du är trygg i din yrkesroll och prestigelös och samarbete är enkelt för dig.
B-körkort krävs
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer.
För att kunna komma i fråga för en anställning inom Socialförvaltningen i Bjuvs kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Registerutdraget uppvisas först vid erbjudande om anställning.
Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag.
Känslan skapar Familjen Helsingborg.
Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. Läs mer på:
www.familjenhelsingborg.seVaraktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBjuvs Kommun, Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1144914/2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bjuvs kommun (org.nr 212000-1041)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Bjuvs Kommun, Socialförvaltningen
Kontakt Förvaltningschef/ VD
Jessica Alfredson
jessica.alfredson@bjuv.se 0424585119 Jobbnummer 6840515
Observera att sista ansökningsdag har passerat.