Socialt ansvarig samordnare

Strömstads Kommun / Administratörsjobb / Strömstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strömstad, Tanum, Dals-Ed, Munkedal, Bengtsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strömstads Kommun i Strömstad, Munkedal eller i hela Sverige

Strömstads kommun har ett brett uppdrag att erbjuda kommunal service inom hela vår kommun. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare för vår plats.

Socialnämndens övergripande verksamhetsidé utgår från att: "Alla personer skall ges möjlighet att leva ett bra liv utifrån sina individuella förutsättningar".

Socialförvaltningens uppdrag är att möta människors skiftande behov av stödinsatser som krävs för att den enskilde ska klara sin vardag. Förvaltningen ger service och ansvarar för myndighetsutövning rörande barn- och unga, funktionshindrade och äldre.

Du kommer tillhöra socialförvaltningens stab som är direkt underställd förvaltningschef. Socialförvaltningens stab sitter i Stadshuset. Vi arbetar bland annat med administration, kvalitetskontroll, ekonomi, utveckling samt att vi fungerar som en länk mellan politiken och förvaltningen.


Publiceringsdatum
2021-07-14

Arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som vill ta arbetet som socialt ansvarig samordnare (SAS) för att bidrar till att förändra och effektivisera förvaltningens arbetsflöden och processer med fokus på ledningssystemet. Som SAS granskar du verksamheten på uppdrag av Socialförvaltningens ledning. I uppdraget ingår att genomföra utredningar och granskningar som syftar till att säkerställa att verksamheterna följer de lagar, föreskrifter, mål, riktlinjer och beslut som gäller inom socialtjänstens område.

Som SAS ger du stöd till verksamhetsansvariga vid bedömning och planering av förbättringsåtgärder efter utredningar. Tillsammans med förvaltningens MAS (medicinskt ansvarig sjuksköterska) samverkar du vid granskning och utredning som berör både socialtjänst och hälso- och sjukvård samt vid gemensamma kvalitetsrapporter.

I tjänsten ingår även uppdraget som utredare, där du ansvarar för att ta fram verksamhetsrapporter och analysera resultaten. Vidare utreder du och samordnar beslutsunderlag samt ger förslag på utveckling/förbättringar för Socialförvaltningens verksamheter. Du ansvarar för kvalitetsledningssystemet och för att utveckla systemet tillsammans med förvaltningsledningen.

Vi erbjuder dig ett intressant jobb i ett tight team som stöttar varandra. Du kommer få många kontaktytor och varierad arbetsvardag. Trivs du i en nyckelroll där kvalitetsarbete och utveckling är i fokus ska du ta chansen att söka!


Kvalifikationer
• Socionomexamen eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Väl förtrogen med lagstiftningen SOL, LVM, LVU och LSS, samt flerårig vana av handläggning och dokumentation inom det sociala området.
• Yrkeserfarenhet av kvalificerat utredningarbete och verksamhetsutveckling samt kunskap om tjänstedesign.
• Obehindrade kunskaper i svenska språket med mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• Van användare av digitala system som stöd i arbetet.
• Tidigare erfarenhet av arbete med tillsyn och granskning, gärna som SAS, ser vi som meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och du som söker är en person som tar egna initiativ och stimuleras av att bidra till en effektiv, kvalitetsmedveten organisation. Du är van vid att arbeta självständigt och tar stort ansvar för organisering och prioritering av arbetsuppgifter.

Du är tydlig i din kommunikation. Du har en god analytisk förmåga och trivs med att arbeta med komplexa frågor. För tjänsten krävs att du är trygg i din yrkesroll och prestigelös. Du är lyhörd och har en god samarbetsförmåga.

Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-01-03 Tillträde I början på 2022 eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Strömstads kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1044904/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strömstads kommun (org.nr 212000-1405)

Arbetsplats
Strömstad kommun, Socialförvaltningen central administration

Jobbnummer
5862713

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strömstads Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strömstads Kommun: