Socialsekreterare vikariat

Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre / Administratörsjobb / Lerum
2024-11-27


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 3 200 medarbetare och ligger cirka 20 minuters resväg från Göteborg. Lerum är en kommun i framkant, som vill mer. Vi blickar framåt med respekt för vår historia. Här finns rum att utvecklas och att växa. En plats för en hållbar framtid. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens drygt 43 000 invånare. En levande kommun med rum för dygnets alla timmar, för alla skeenden i livet.
Myndighet äldre tillhör verksamhetsområdet Myndighet inom Sektor stöd och omsorg. Vår arbetsplats finns i Lerums centrum, alldeles intill tåg- och busstation och med närhet till butiker och restauranger.

Inom enheten utreds insatser enligt socialtjänstlagen för personer över 67 år samt färdtjänst, bostadsanpassning och parkeringstillstånd för alla åldrar. Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar.

Publiceringsdatum
2024-11-27

Arbetsuppgifter
Då flera av enhetens medarbetare är, eller planerar att bli, föräldralediga behöver vi komplettera gruppen med ytterligare en socialsekreterare som arbetar med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen. Uppdraget innebär att informera, vägleda, ta emot anmälningar/ansökningar, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen. Vi samverkar och samarbetar med andra professioner, såväl inom- som utanför vår egen organisation.

Kvalifikationer
Vi vill att du har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tjänsten ställer krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt god samarbetsförmåga och förmåga att driva det egna arbetet framåt.

Vi ser att du som söker är stresstålig och flexibel i tanke och handling. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.

Erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning och äldreomsorg är meriterande och B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C221436".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lerums kommun (org.nr 212000-1447)

Arbetsplats
Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre

Kontakt
Enhetschef
Ida Pettersson
ida.pettersson2@lerum.se
0302-52 20 99

Jobbnummer
9032408

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre: