Socialsekreterare till vuxenenheten, beroende
Falkenbergs kommun, Vuxenenheten / Socialsekreterarjobb / Falkenberg
2022-03-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till vuxenenheten, beroende" (publicerad 2022-07-11) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Vuxenenheten i Falkenberg Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Nu söker vi en socialsekreterare som vill arbeta med oss på Vuxenenheten med handläggning av missbruksärenden. Vi erbjuder både en tillsvidaretjänst och tidsbegränsad tjänst på ett år. I vår arbetsgrupp för beroende finns fyra handläggare samt verksamhetsledare och enhetschef. Tillsammans med professionella kollegor i arbetsgruppen erbjuder vi en trevlig arbetsplats med ett öppet arbetsklimat. När du arbetar hos oss får du regelbunden metodhandledning och erbjuds relevant kompetensutveckling.
Förutom en trevlig arbetsgrupp finns det många andra fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun. Vi kan erbjuda dig flera förmåner, exempelvis ett årligt friskvårdsbidrag och flextid.
Vill du bli en av oss?
Publiceringsdatum2022-03-18ArbetsuppgifterVi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt Sol och LVM. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning. Denna tjänst innebär att arbeta motiverande, utreda och göra bedömningar av lämpligt bistånd samt att ansvara för handläggningen av ärenden för personer med beroendeproblematik.
Som socialsekreterare kommer du medverka i vår väl uppbyggda samverkan med vår öppenvård, utförare och VPM men också med andra aktörer både inom och utom förvaltningen. I det dagliga arbetet har du stöd av kollegor och av verksamhetsledare samt extern handledning.
KvalifikationerVi söker dig med socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Vi ser att du har erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning inom beroendeproblematik.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, där du ska ha ett professionellt förhållningssätt och hantera svåra samtal och beslut på ett respektfullt sätt. Du tar ansvar, kan arbeta självständigt och har god samarbetsförmåga och bidrar till arbetsgruppen med din erfarenhet och dina idéer. Du är en kommunikativ person som har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Naturligtvis vill vi också att du tycker om utmaningar och problemlösningar.
Vidare krävs datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift.
B-körkort ett krav.
ÖVRIGT
Urval sker löpande.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalkenbergs kommun, Vuxenenheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3043-22".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)
Arbetsplats Falkenbergs kommun, Vuxenenheten
Kontakt Enhetschef
Agnieszka Nordblom
agnieszka.nordblom@falkenberg.se 0346-886851 Jobbnummer 6453188
Observera att sista ansökningsdag har passerat.