Socialsekreterare till familjerätten

Kramfors Kommun / Socialsekreterarjobb / Kramfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Kramfors, Härnösand, Mark, Sollefteå, Timrå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kramfors Kommun i Kramfors

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

Inom Individ- och familjeomsorgen, Mottagningsenheten arbetar 17 medarbetare, uppdelad i tre grupper. Ekonomigrupp, mottagningsgrupp samt familjerätt. Det finns även en ärendehandledare knuten till enheten.
Vi vill att individ- och familjeomsorgen i Kramfors kommun skall vara en socialtjänst i framkant där nya arbetsmetoder och innovativa lösningar testas för att möta framtidens utmaningar och behov. Individ- och familjeomsorgen är en spännande organisation att arbeta i där kompetens, kreativitet, samarbete och utveckling värderas högt.

Publiceringsdatum
2023-07-18

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en socialsekreterare till familjerätten.
Vid Individ- och familjeomsorgens familjerätt arbetar två socialsekreterare/familjerättssekreterare. De arbetar med allt förekommande arbete inom det familjerättsliga området. I huvudsak innebär arbetet vårdnads-, boende- och umgängesärenden, samarbetssamtal samt handläggning av adoptioner.
För oss är det viktigt att du trivs, du kommer därför få introduktion och goda förutsättningar för att klara ditt arbete. På enheten arbetar en ärendehandledare som handleder i det dagliga arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänsten och en god förmåga att föra svåra samtal. Vi ser gärna att du har erfarenhet av familjerättsligt arbete och har hanterat samtal med familjer i kris. Det är också viktigt att du har goda kunskaper i rådande lagstiftning samt god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i skrift. Det är viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt och bemötande samt kan hålla barnets bästa i fokus i ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta såväl internt som externt och du trivs i en roll där du självständigt och tillsammans med kollegor planerar och organiserar dina arbetsuppgifter. Som person är du strukturerad, engagerad och noggrann.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1237983".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kramfors kommun (org.nr 212000-2429)

Kontakt
Enhetschef
Carina Eriksson
carina.eriksson@kramfors.se
0612-80208

Jobbnummer
7972569

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kramfors Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kramfors Kommun: