Socialsekreterare/internkonsult
Ljusdals kommun / Administratörsjobb / Ljusdal
2018-05-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare/internkonsult" (publicerad 2023-10-02) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Ljusdal,
Nordanstig,
Hudiksvall,
Bollnäs,
Söderhamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ljusdals kommun i Ljusdal,
Hudiksvall,
Bollnäs,
Ånge,
Ockelbo eller i
hela Sverige Socialtjänsten i Ljusdal satsar för att bli en attraktiv arbetsgivare med en god arbetsmiljö. Vi har ett nära chefskap, specialistsocionom och administratör knuten till varje arbetsgrupp. Som internkonsult har du en flexibel tjänst och ingår i en personalpool inom individ- och familjeomsorgen.
Individ- och familjeomsorgen i Ljusdal är organiserad med fokus på barns och vuxnas behov av skydd och stöd samtidigt som verksamheten säkerställer ett nära chefskap som skydd för medarbetarnas arbetsmiljö.
Som socialsekreterare/internkonsult har du en tillsvidareanställning och hela individ- och familjeomsorgen som arbetsplats. Just nu är behovet störst inom barn- och ungdomsenheterna, men detta kan ändras över tid. Eftersom du ska arbeta över hela IFO kommer du att ha samma enhetschef som den administrativa enheten men har hela tiden stöd av chefen på den enhet där du är placerad.
Arbetsuppgifterna är att utreda behov av insatser hos barn, unga och vuxna inklusive försörjningsstöd. I uppdraget ingår att sätta igång och följa upp insatser.
Vi söker dig som är socionom sedan några år. Du har erfarenhet av myndighetsutövning med stöd av SoL, LVU och LVM. Du gillar att arbeta i team. Krav är att du talar och skriver god svenska och att du gillar utmaningar. Vi arbetar i verksamhetssystemet Treserva och ärendehanteringssystemet Ciceron. Arbetet kräver stor flexibilitet och förmåga att arbeta såväl självständigt som att samverka internt och externt med många aktörer. Förmågan att hantera stress är viktig för uppdraget.
För detta arbete krävs att du uppvisar utdrag ur polisens register.
Vi erbjuder tät arbetsledning och nära chefsstöd. Administrativt stöd finns för varje arbetsgrupp. Möjlighet till distansarbete. Nämnden har beslutat att IFO under 2018 ska prova arbeta 7-timmars arbetsdag med bibehållen lön för att öka dygnsvilan och minska stress. Vi satsar på vidareutbildning. Efter att ha jobbat här i några år kan du räkna med en längre utbildning på magisternivå eller psykoterapeutisk inriktning. Vi har friskvårdspeng och möjlighet att växla in semestertillägg mot extra semesterdagar. Extern handledning är en självklarhet.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Tillsvidareanställning fr. o. m. 180903 eller enligt överenskommelse.
Heltid.
Enhetschef Kerstin Karell 0651-18000
Fackliga kontaktpersoner nås via växeln, 0651-180 00
2018-06-05
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Ljusdals kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen.
Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta
oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning fr. o. m. 180903 eller enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2018-05-15Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKerstin Karell
kerstin.karell@ljusdal.seFöretagLjusdals kommun
AdressLjusdals kommun
Norra Järnvägsgatan 21
82780 Ljusdal
KontorsadressNorra Järnvägsgatan 21
Jobbnummer 4143325
Observera att sista ansökningsdag har passerat.