Socialsekreterare för arbete med vuxna
Kramfors kommun, Välfärdsförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Kramfors
2024-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare för arbete med vuxna" (publicerad 2024-04-17) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Kramfors,
Härnösand,
Mark,
Sollefteå,
Timrå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kramfors kommun, Välfärdsförvaltningen i Kramfors Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.
Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.
Publiceringsdatum2024-01-18ArbetsuppgifterVi söker nu en socialsekreterare till gruppen som arbetar med vuxna. Som socialsekreterare arbetar du som en del i ett team där vi finns för varandra. Dina arbetsuppgifter är att utreda behov av stöd samt följa upp insatser och placeringar enligt SoL samt LVM. Du kommer primärt att arbeta inom området skadligt bruk och beroende men även våld samt socialpsykiatri. En viktig del i arbetet är att samverka med olika myndigheter och verksamheter däribland psykiatri, personal i stödboende och HVB-hem samt andra funktioner inom socialtjänsten. En rättssäker handläggning och god förvaltning är viktiga delar i arbetet.
Vi har genomfört en organisationsförändring inom hela IFO där målsättningen är att få till stånd en bättre helhetssyn i vårt arbete. Vi intensifierar arbetet med att förbättra möjligheterna till insatser på hemmaplan och att ha klientens behov i fokus. Som ny medarbetare kommer du att få vara delaktig i utvecklingen av vårt arbete.
För oss är det viktigt att du trivs och att du får rätt förutsättningar för att klara arbetet. Vi har regelbundna enhetsträffar, ärendehandledning enskilt och i grupp och extern juridisk handledning.
I tjänsten ingår beredskap efter kontorstid enligt schema.
Vi tillämpar flexibel arbetstid och distansarbete.
På vår arbetsplats finns en aktiv trivselgrupp som arbetar hälsofrämjande med regelbundna trivselaktiviteter i vardagen.
KvalifikationerVi söker dig som är socionom, beteendevetare eller har annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet av utredningsarbete och arbete med uppföljningar av insatser mot vuxna inom socialtjänsten. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och dina personliga egenskaper såsom flexibilitet, samarbets- och initiativförmåga. B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!
Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun:
https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1270950".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kramfors kommun (org.nr 212000-2429),
https://www.kramfors.se/ Arbetsplats Kramfors kommun, Välfärdsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Anna Melinder
anna.melinder@kramfors.se 0612-80247 Jobbnummer 8402637
Observera att sista ansökningsdag har passerat.