Socialsekreterare
Sundsvalls kommun Individ- och familjeomsorg / Socialsekreterarjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun Individ- och familjeomsorg i Sundsvall,
Örnsköldsvik eller i
hela Sverige Verksamheten Stödcentrum vuxna erbjuder våldsutsatta och våldsutövare stöd och en möjlighet till förändring. Målet är ett liv fritt från våld. Arbetsgruppen består av fyra socialsekreterare varav en har samordnande funktion och en tjänst är riktad mot utövare av våld. Uppdraget för verksamheten är att bistå andra handläggare i utredningar med råd och stöd samt handlägga kvalificerade utredningar i ärenden med dominerande inslag av våld i nära relationer samt bevilja bistånd och utföra stödinsatser.
Socialtjänstens verksamhet står inför en organisationsförändring 2020 där vi har ett gemensamt ansvar att utveckla funktionella arbetssätt som möjliggör tidigt stöd och tillgängliga insatser. Du har nu möjlighet att vara med i ett spännande utvecklingsarbete!
Dina arbetsuppgifter
Att utföra de arbetsuppgifter som ligger inom verksamhetens ansvarsområden. Det inkluderar bl.a. att utreda och fatta myndighetsbeslut, att ge råd, stöd och insatser till både utsatta och förövare, att utbilda och vara ett konsultativt stöd för övrig personal inom kommunen och att samverka med andra berörda myndigheter. En viktig del av arbetsuppgifterna är att utveckla verksamheten.
Kvalifikationer
Publiceringsdatum2019-12-19KvalifikationerSocionomexamen eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer lämplig, exempelvis beteendevetare, eller kriminolog.
Kunskaper inom ämnesområdet Våld i nära relationer. Minst 1 års yrkeserfarenhet inom relevant område.
Erfarenhet av utredningsarbete med myndighetsutövning inom socialtjänsten och kunskaper om socialtjänstens organisation.
Meriterande med utbildning "Alternativ till våld" eller annan adekvat utbildning kopplad till arbetet med våld i nära relationer exempelvis Myndigheters arbete med våld i nära relationer, 7,5 poäng. Erfarenhet av kurativt och/eller behandlande arbete är också meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
Vi kräver även utdrag ur belastningsregistret vid nyanställning.
Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Upplysningar lämnas av
Anette Molin, Enhetschef, på telefon 060-19 12 76 eller 070-347 49 72 alternativt Maria Aldén, Socialsekreterare, samordnare, på telefon 060-19 84 10.
Fackliga företrädare
Fackliga företrädare kontaktas via kommunens växel, 060-19 10 00.
Din ansökan
I Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Sista ansökningsdag 2020-01-31.
Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning av tjänst kan ske innan sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken:
http://www.raddning.info/om-oss/arbeta-hos-oss/deltidsbrandman.htmlVi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltidsanställning Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSundsvalls kommun Individ- och familjeomsorg
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sundsvalls kommun (org.nr 212000-2411),
http://www.sundsvall.se/Kommun-och-politik/Kommunens-organisation/Forvaltningar/Socialtjansten/ Arbetsplats Sundsvalls kommun Individ- och familjeomsorg
Jobbnummer 5012070
Observera att sista ansökningsdag har passerat.