Socialsekreterare

Göteborg, SDF Lundby / Administratörsjobb / Göteborg
2015-10-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2016-06-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg, SDF Lundby i Göteborg

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 48 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.

Publiceringsdatum
2015-10-27

Arbetsuppgifter
Som socialsekreterare på funktionshinderenheten är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt LSS och SoL samt ansvara för information under pågående utredning. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum. Detta sker i samarbete med den enskilde, anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter som den enskilde har kontakt med.

På enheten har vi fokus på det interna förändrings- och utvecklingsarbetet, att effektivisera, förändra och utveckla verksamhet och metoder. Förutom intressanta arbetsuppgifter erbjuder vi dig ett arbete i en miljö som präglas av höga professionella ambitioner och möjligheter till egen utveckling. På enheten arbetar 13 socialsekreterare, 1:e socialsekreterare och enhetschef. Enheten har metodhandledning och extern processhandledning.

Enheten är en välfungerande arbetsgrupp och kompetensen är mycket hög. Det är låg personalomsättning och flera av medarbetarna på enheten har jobbat över 10 år inom socialtjänsten. 1:e socialsekreteraren, som har ansvaret för att leda och fördela arbetet på enheten, är mycket välmeriterad och har lång erfarenhet inom funktionshinder myndighetsutövning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Du skall ha kunskap om regelverket samt aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom LSS och SoL. Det är meriterande att ha erfarenhet om aktuell kunskap i teori/forskning och rättspraxis inom området samt om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva och KLARA.

Arbetet kräver förmåga att väga samman information och att göra omdömesgilla bedömningar. Du är ansvarstagande och strukturerad samt mån om att ditt arbete håller hög kvalitet. Du skapar bra möten med människor, du ser relationer i sitt rätta perspektiv och skiljer på det personliga och det professionella. Du samarbetar väl och upprätthåller goda relationer med arbetsgivare, medarbetare, myndigheter, vårdgivare och andra parter som du har kontakt med i ditt dagliga arbete. Du är tydlig i din kommunikation och kommer med egna reflektioner och förslag på hur verksamheten kan utvecklas. Du förväntas ha initiativförmåga och god förmåga att kunna arbeta under tidspress. Du tycker även om att arbeta administrativt då arbetet förutom kontakt med enskilda, anhöriga och samarbetspartners till stor del innebär att skriva utredningar och upprätta journalanteckningar.
För tjänsten fordras B-körkort.

ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske under pågående ansökningstid.

Arbetsgivaren erbjuder flextid.

Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.

Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2016-01-11 eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-15
Ange följande referens när du ansöker: A511716
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Enbuske, Enhetschef 031-366 75 83
Anneli Stääf, 1:e socialsekreterare 031-366 75 88

Facklig kontakt
Ashraf Nasseri, Vision 031-366 76 13
Linn Andersson-Ax, Saco/SSR 031-366 74 02

Företag
Göteborg, SDF Lundby

Adress
Göteborg, SDF Lundby
Box 22006
40072 Göteborg

Kontorsadress
Wieselgrensgatan 11

Jobbnummer
2497885

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg, SDF Lundby

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg, SDF Lundby: