Socialsekreterare
Lunds kommun, Utredningsenhet Barn, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Lund
2015-01-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2018-07-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun, Utredningsenhet Barn, Socialförvaltningen i Lund Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 114 300 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.
Socialförvaltningen i Lund arbetar med att barn och unga ska få en så bra uppväxt som möjligt. Det handlar om hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Vi har också många stödinsatser för vuxna med missbruksproblematik eller psykiska funktionsnedsättningar, personer i behov av försörjningsstöd eller arbetsmarknadsåtgärder samt flyktingar.
Socialtjänsten i Lund är en målgruppsinriktad organisation. Inom verksamhetsområdet barn och förälder finns två utredningsenheter varav den ena arbetar med målgruppen barn 0-12 år och den andra med ungdomar 13-21 år.
Inom utredningsenhet ungdom finns socialsekreterare på polisen, samordnare för unga lagöverträdare och socialsekreterare som arbetar med utredning och uppföljning för ungdomar 13-21 år. Inom utredningsenhet barn finns familjehemssekreterare och socialsekreterare som arbetar med utredning och uppföljning för barn 0-12 år.
Publiceringsdatum2015-01-26ArbetsuppgifterSocialtjänsten i Lund verkar för att stadens barn och unga får en bra uppväxt och kan utvecklas utifrån sina egna förutsättningar. Vi har under våren flyttat in det nya kommunhuset Kristallen och har samtidigt genomfört en del organisationsförändringar. Detta har inneburit många nya möjligheter och ett förändrat arbetssätt i öppet kontor.
Inom utredningsenheten barn arbetar socialsekreterare med utredningsansvar och uppföljning av beviljade insatser för barn 0-12 år. Till enheten hör även familjehemssekreterargruppen.
Myndighetsutövning är en stor del av arbetet. Alla utredningar görs enligt BBIC (Barns behov i centrum). Du kommer att ha mycket samarbete med övriga kollegor inom socialtjänsten, skolor, polis samt andra aktörer runt barnet. Vi är stolta över ett brett utbud av egna öppenvårdinsatser för barn, ungdomar och deras föräldrar.
Du får regelbunden handledning och annan kompetensutveckling. Introduktion i BBIC sker kontinuerligt för nyanställda. Även en grundutbildning i MI erbjuds. Vi är måna om ett välstrukturerat arbetssätt, en hög kunskapsnivå och ett aktivt utvecklingsklimat. Vi tillämpar flextid och har subventionerad friskvård.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen med erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, området utredning av barn och unga. Erfarenhet av Procapita är meriterande.
Vi förväntar oss att du:
• har ett trevligt sätt och god förmåga att kommunicera
• har kunskaper och erfarenheter av BBIC och är uppdaterad när det gäller relevant lagstiftning.
• både arbetar självständigt och har en god samarbetsförmåga
• känner engagemang för att ge barn och unga i Lund goda uppväxtvillkor.
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-17
Ange följande referens när du ansöker: SOC 15-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNina Bergfors, Enhetschef 046-355466
Facklig kontaktKia Birgersson, Vision 046-355792
Willy Karlsson, SSR
FöretagLunds kommun, Utredningsenhet Barn, Socialförvaltningen
AdressLunds kommun, Utredningsenhet Barn, Socialförvaltningen
Box 41
22100 LUND
Kontorsadress22222
Jobbnummer 2142028
Observera att sista ansökningsdag har passerat.