Socialsekreterare

Salems kommun, Arbete och försörjning / Administratörsjobb / Salem
2013-07-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2014-11-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun, Arbete och försörjning i Salem

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 15600 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Socialförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, personer med funktionsnedsättning och frågor inom individ- och familjeomsorg.

Publiceringsdatum
2013-07-03

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta inom verksamhetsområdet Arbete och försörjning inom Individ- och familjeomsorg. Inom avdelningen arbetar två socialsekreterare heltid med utredningar gällande missbruks- och beroendevård, våld i nära relationer samt boendefrågor. Det ingår också att svara för kurser i återfallsprevention. Insatserna mot missbruk bedrivs i nära samarbete med landstingets beroendemottagning som lokalmässigt finns nära förvaltningen. Tjänsten innebär att du ansvarar för utredning, beslut samt uppföljning av insatser. Du har i arbetet stöd av en enhetschef och en verksamhetschef. Du samarbetar nära kommunens övriga enheter inom Individ- och familjeomsorg.

Kvalifikationer
Du ska ha socionomexamen och en längre erfarenhet av socialt arbete. Du har utbildning i ASI men även erfarenhet av andra metoder som AUDIT/DUDIT. En merit är också behörighet i ADDIS.

Som handläggare hos oss är du väl förtrogen med MI och arbetar för att utveckla ditt arbete enligt denna metod. Du har också goda kunskaper om aktuell lagstiftning inom området. Du ska kunna arbeta självständigt och ha god samarbetsförmåga. Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2013-09-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-07-24
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Ange följande referens när du ansöker: A341898
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bengt Thelander,, T.f enhetschef 08-532 59834 bengt.thelander@salem.se

Företag
Salems kommun, Arbete och försörjning

Adress
Salems kommun, Arbete och försörjning
Säby Torg 16
14480 Rönninge

Jobbnummer
1598473

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun, Arbete och försörjning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun, Arbete och försörjning: