Socialsekreterare 100%
Dorotea kommun / Administratörsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dorotea kommun i Ospecificerad arbetsort I Dorotea kan Du förena det småskaliga med det storslagna!
Det småskaliga hittar du i Dorotea kommun med ca 2 800 invånare varav ca 1 500 bor i tätorten Dorotea med närhet till allt. Det storslagna representeras av vår till ytan stora kommun. Vår natur och närhet till fjällvärlden med alla dess upplevelser och ett rikt friluftsliv med goda möjligheter för jakt, fiske, svamp- och bärplockning mm. Utmärkande för Dorotea är medborgarnas samhällsengagemang och vårt goda näringslivsklimat med hög andel egna företagare, kvinnor som män. Dorotea kommun är ett samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att kunskaper i samiska är meriterande inom vissa yrkesområden.
Vi förstärker vårt härliga team på individ och familjeomsorgen med ytterligare en socialsekreterare.
Enheten ansvarar för all myndighetsutövning inom IFO, dvs handläggning av ärenden rörande barn- och ungdomar, familjerätt, vuxna och försörjningsstöd. Enheten ansvarar även för handläggningen av dödsboanmälningar samt för skuldrådgivning.
Publiceringsdatum2018-06-21Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifterna är varierande och stimulerande. I tjänsten som socialsekreterare ingår handläggning av ärenden inom området barn-och familj samt vuxen , utredningar enligt SoL, LVM, LVU och familjerättslagstiftningen, beviljande och uppföljning av insatser.
Du kommer att ingå i en arbetsgrupp om fyra socialsekreterare, en person som jobbar med ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd och en IFO-chef. Vi planerar även en förstärkning med en 1:e socialsekreterare.
Vi erbjuder dig stimulerande och omväxlande arbetsuppgifter. Ett utvecklande arbetsklimat med stora möjligheter att påverka. Vi erbjuder också handledning, flexibel arbetstid och friskvård på betald arbetstid. Vi tillämpar även 32 timmars arbetsvecka för våra socialsekreterare med socionomexamen.
KvalifikationerI söker dig med socionomexamen och ett engagement för att ge barn och unga goda uppväxtvillkor, gärna med erfarenhet från aktuellt ansvarsområde samt kunskaper om BBIC, Barns behov i centrum.
Du är som person ansvarsfull och flexibel i ditt arbete, med stort engagemang och intresse för verksamhetsområdet. Du behöver vara strukturerad och ha god förmåga att uttrycka dig i skrift då arbetet innebär mycket administration och dokumentation. Du har en god förmåga att knyta kontakter och smidighet i samverkan och kommunikation.
Du ska ha förmåga att arbeta självständigt under eget ansvar, men samtidigt på ett flexibelt sätt kunna ingå i ett team.
Stor vikt kommer också att läggas vid personlig lämplighet.
Dorotea kommun tillämpar tobaksfri arbetstid.
KörkortskravB
Anställningens omfattning
Tillsvidare anställning, 100%.
Provanställning kan tillämpas.
ErsättningIndividuell lönesättning. Dorotea kommun kan erbjuda en hög ingångslön och god reglerad löneutveckling under de tre första åren.
Dorotea kommun erbjuder 1 timme friskvård per vecka, på betald arbetstid. Andra förmåner kan komma att diskuteras.
KontaktSocialsekreterare Ida Totland 0942-140 75
Socialchef Katrin Ek 0942-141 09
Facklig företrädare
Akademikerförbundet SSR
SSR direkt 08-617 44 00
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast 2018-09-15
Intervjuer sker löpande, kan tillkomma att tillsättas innan ansökningstidens slut.
Kommunen tar endast emot ansökningar via
www.hrsupporten.se/dorotea.phpDorotea kommun sköter själva sin rekrytering och undanber samtal från rekryteringsfirmor.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-15
Ange följande referens när du ansöker: 2018/5012
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSocialchef Katrin Ek 0942-14109
Socialsekreterare Ida Totland 0942-14075
FöretagDorotea kommun
AdressDorotea kommun
Storgatan 42
91781 DOROTEA
KontorsadressStorgatan 42
Jobbnummer 4217321
Observera att sista ansökningsdag har passerat.