Socialadministratör
Kristinehamns kommun, Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen / Administratörsjobb / Kristinehamn
2025-03-12
Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen i Kristinehamn Vill du vara med på en spännande resa där du har möjlighet att utvecklas hand i hand med den organisation du är en del av? Då är du välkommen att söka tjänsten som socialadministratör på arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen!
För att fortsätta att utveckla förvaltningens mottag Navigatorcenter, tillsätter vi nu en visstidsanställning som socialadministratör. Navigatorcenter är förvaltningens mottag och medborgarnas väg in till socialtjänsten. Här tas anmälningar och ansökningar emot och hanteras innan de skickas vidare till berörd enhet.
Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningens kärnverksamhet är att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Förvaltningen innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning. Förvaltningen ska genomsyras av öppenhet, transparens och prestigelöshet. Att jobba över gränser, både internt och externt, är mycket viktigt för att fortsätta att forma och utveckla förvaltningens arbete.
Publiceringsdatum2025-03-12ArbetsuppgifterSom socialadministratör stöttar du socialsekreteraren med administrativa uppgifter i stort som smått.
Exempel på arbetsuppgifter är bland annat:
* journalföring
* mötesbokningar
* skicka kallelser och material till klienter och andra aktörer
* mötesanteckningar
* hantera akter
* hantera utlämnanden av handlingar
* registrera inkomna handlingar.
KvalifikationerVi välkomnar dig att söka som har eftergymnasial utbildning med inriktning administration, socialt arbete, juridik, sociologi eller annan utbildning inom området. Då arbetet innehåller en stor del skriftliga och muntliga arbetsuppgifter är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser även att du har hög datorvana och hanterar Officepaketet samt snabbt kan sätta dig in i olika verksamhetssystem.
Utöver detta ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, liknande administrativt arbete eller som nämndsekreterare.
Som socialadministratör hos oss är du flexibel och har lätt att anpassa dig och ditt arbete efter rådande förutsättningar. Du trivs med administrativa arbetsuppgifter och sätter värde på ordning och reda. För oss är det viktigt att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt är tillmötesgående i ditt bemötande. Den kommunikativa delen är också viktig där du är tydlig, påminner och följer upp. Till sist har du mycket lätt för att samarbeta både internt och externt.
ÖVRIGT
Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra.
Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare.
Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten.
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C241341".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kristinehamns kommun (org.nr 212000-1868),
https://www.kristinehamn.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-kristinehamns-kommun/ Arbetsplats Kristinehamns kommun, Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen
Kontakt Rekryteringskonsult
Alexandra Persson
rekrytering@kristinehamn.se Jobbnummer 9217543