Sociala arbetscoacher
Tierps kommun, Öppna stödinsatser / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Tierp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Tierp,
Älvkarleby,
Östhammar,
Gävle,
Sandviken eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tierps kommun, Öppna stödinsatser i Tierp Tierps kommun har ett gynnsamt läge mellan Uppsala och Gävle med närhet även till Stockholm, Arlanda och hela Mälardalsregionen. I kommunen finns goda och varierande boendemiljöer med natur och kultur inpå knutarna och utmärkta kommunikationer på såväl väg, järnväg som digitalt.
Arbetsplatsen kännetecknas av engagerade medarbetare som bidrar till kommunens välfärd med sin höga kompetens och goda serviceanda.
Vi arbetar utifrån kommunens värdeord mod, ansvar, kundfokus, respekt och framtidstro. Läs gärna mer om oss på vår hemsida -
www.tierp.seTierps kommun kommer 2016 ingår i ett projekt och arbetsmarknadsenheten söker därför två Sociala arbetscoacher.
Publiceringsdatum2015-12-10ArbetsuppgifterTierps kommun, Arbetsförmedlingen, Landstinget och Försäkringskassan kommer 2016 att bedriva ett projekt genom Samordningsförbundet Uppsala.
Målgruppen är individer som bedöms vara i behov av samordnade insatser för att öka eller återfå sin arbetsförmåga. Projektets syfte är att åstadkomma en helhetssyn på individen så att denne med ett samlat och samordnat stöd kan ta del av samhällets insatser och närma sig arbetsmarknaden. Syftet är också att tydliggöra roller och ansvar för ingående parter och skapa en samsyn om vikten av samverkan.
De sociala arbetscoacherna kommer tillhöra Arken som ingår i Arbetsmarknadsenheten. Där arbetar vägledare, studie- och yrkesvägledare, arbetskonsulenter, koordinator/administratör och specialpedagog i syfte att fler personer ska få tillgång till sysselsättning genom att erbjuda praktik- och arbetsförberedande insatser, vägledning och flexibla samarbetslösningar till arbetssökande, arbetsgivare och myndigheter. De sociala arbetscoacherna kommer att samarbeta inom alla myndigheter, allt för att stödja individer som är i behov av samlade insatser.
Du kommer att arbeta som stöd och coach till individen utifrån dennes behov. Ditt arbete kommer att innebära mycket kring individens personliga utveckling. Detta kommer att göras i samverkan med andra i verksamheten men även med övriga myndigheter för att individen ska nå sina mål på bästa sätt.
KvalifikationerKrav på högskoleutbildning inom beteendevetenskap, exempelvis studie- och yrkesvägledarprogrammet eller annan utbildning som passar för uppdraget och som arbetsgivaren anser likvärdig.
Vi ser att du som söker är en positiv person som tycker om att jobba med människor. Som person ska du vara lyhörd, stresstålig samt flexibel. Du behöver vara en god organisatör då arbetet innebär egen planering utifrån individens behov. Du behöver god samarbetsförmåga då samverkan med andra aktörer är en central del i arbetet.
Tierps kommun är utsedd till finsk förvaltningskommun. Kunskaper i finska språket är meriterande, främst inom barnomsorg och vård och omsorg. Arbetslivserfarenhet med likande uppdrag är ett önskemål.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-01-01 Eller enligt överenskommelse., upphör: 2016-12-31 Med eventuell möjlighet till förlängning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-20
Ange följande referens när du ansöker: A523587
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnalena Rudström, Enhetschef - Arbetsmarknadsenheten 0293-21 84 77
annalena.rudstrom@tierp.seFacklig kontaktUlrika Löfgren, Kommunal 0293-12930
Camilla Bodin, Facklig företrädare VISION 0293-218120
FöretagTierps kommun, Öppna stödinsatser
AdressTierps kommun, Öppna stödinsatser
Tierps kommun
81580 TIERP
KontorsadressCentralgatan 7 TIERP
Jobbnummer 2569502
Observera att sista ansökningsdag har passerat.