Social Media Community Manager to Electrolux

Placera Personal AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

The Social Media Community Manager will be responsible for managing the communities on all global social media platforms (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube and Pinterest etc.) which includes online advocacy, writing, posting and forwarding content to the relevant Social Media Consumer Care teams globally. It includes reactive and proactive community management and ownership of the whole process from content publishing to an 'always on' approach where the fans, followers and online networks are the number one priority.

The Social Media Community Manager will manage tools for consumer care related to community management and responsibilities include actively working together with the Ownership Solutions /Consumer Care teams and ensuring consumer care related topics and issues are being monitored and solved timely according to set goals.

The role includes the following:

• Posting/publishing content and responding to consumer requests , comments and social consumer care issues in all global social media channels where relevant
• Ensure the relevant content is available to the local markets, and assist in the implementation of this, act as a global support for this editorial content
• Work in close collaboration with the Consumer Care teams
• Ensure social media listening is in place where relevant
• Stakeholder management

Qualifications:

• Bachelor degree in Communication/Media/Social Media or similar
• Proven experience from working with Social Media -various platforms and channels, and also working with analytics & monitoring/ social listening
• Preferably 1-2 years of professional experience from work with Social Media within an international environment -experience in creating basic social media strategies
• Experience and knowledge of Storytelling, Brand Building and Digital strategic marketing in companies or agencies
• Community management & project management skills
• Fluent in English (writing and speaking) and additional languages a merit
• Excellent project management skills: Exceptional organizational skills, strong at planning and scheduling, managing to deadlines/time-oriented, ability to multi-task, handle large amount of tasks at once and in a structured fashion and prioritize, exceptional supplier/ agency management and partnering skills

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid 8-17 / Start i november till och med 30/6 / För detta uppdrag blir du anställd av Placera Personal och arbetar ute hos kund

Publiceringsdatum
2016-10-07

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-06
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madeleine Hellsén 0858622719

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3091893

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: