Skötare till diagnostikteamet - Psykiatrisk öppenvårdsmottagning
Region Gävleborg, Hälso- och sjukvårdsförvaltning / Vårdarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdarjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Gävleborg, Hälso- och sjukvårdsförvaltning i Gävle,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker,
Hofors eller i
hela Sverige Hälso- och sjukvården har cirka 5500 medarbetare inom 23 verksamhetsområden som sträcker sig genom hela länet. Tillsammans arbetar vi för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet genom att tillhandahålla god och nära vård. Vi arbetar tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden - Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient - så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalitet.
Hos oss på den psykiatriska mottagningen behöver vi förstärkning till vårt diagnostikteam då vår kollega går i pension.
Vårt uppdrag är att genom vetenskapliga och evidensbaserade metoder utreda psykiatriska och neuropsykiatriska diagnoser på ett strukturerat sätt. Vid diagnostikteamet arbetar vi i ett multidisciplinärt team och vi har olika yrkesprofessioner såsom läkare, psykolog, socionom, sjuksköterska, medicinsk sekreterare, skötare och arbetsterapeut.
Publiceringsdatum2021-01-22ArbetsuppgifterSom skötare har du ansvar för att göra närståendeintervjuer, BAS-intervjuer inför förstagångsbesök, drogscreeningar, intern och extern samverkan, motivationsarbete, stödjande samtal, suicidriskbedömningar och dokumentation. Arbetet är självständigt och man bokar in sina egna besök.
KvalifikationerVi söker dig som är undersköterska eller skötare. Det är meriterande med en god allmänpsykiatrisk kunskap och erfarenhet av dokumentation i Melior. Du ska även ha förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift.
En förutsättning för tjänsten är att du har intresse av psykiatriskt arbete, samt erfarenhet och intresse av de aktuella målgrupperna. Det är också högst väsentligt att du kan bedriva ett självständigt behandlingsarbete. Du behöver en väl utvecklad empatisk förmåga då ett gott bemötande av patienter och medarbetare ses som synnerligen viktigt i tjänsten.
Vänligen ansök så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.
Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.
Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.
Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast möjligt eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Gävleborg, Hälso- och sjukvårdsförvaltning
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RS 2021/171".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Gävleborg (org.nr 232100-0198)
Arbetsplats Region Gävleborg, Hälso- och sjukvårdsförvaltning
Jobbnummer 5536754
Observera att sista ansökningsdag har passerat.