Skolvärd/ped. resurs, 100%; Alströmergymnasiet

Alingsås kommun, Utbildningsförvaltningen / Barnskötarjobb / Alingsås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla barnskötarjobb i Alingsås, Ale, Vårgårda, Lerum, Bollebygd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alingsås kommun, Utbildningsförvaltningen i Alingsås

Publiceringsdatum
2008-05-12

Arbetsuppgifter
Alströmergymnasiet söker en skolvärd till det Individuella programmet. I arbetsuppgifterna ingår att finnas till hands för samt finna på alternativa vägar för elever, för vilka undervisningen inte med självklarhet är ett prioriterat område. Du har möjlighet att jobba fritt inom det special- och socialpedagogiska området. En stor del av tjänsten kommer att vara förlagd till ett nytt pedagogiskt spår för ovan nämnda målgrupp.Utifrån de behov som finns drar du tillsammans med arbetslaget upp riktlinjer för de olika verksamheterna. I uppdraget ingår även att gå in som pedagogisk resurs i den övriga undervisningen på programmet.

Kvalifikationer
Erfarenhet av arbete med denna elevgrupp är meriterande. Du får gärna ha en bakgrund som lärare, fritidsledare, social- eller specialpedagog. Samarbetsförmåga, flexibilitet och förmåga att se möjligheter ser vi som viktiga egenskaper. Insikt om och förståelse för elever i behov av särskilt stöd är av avgörande betydelse. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare, tillträde: 2008-08-14

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-05-27
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Ann-Charlotte Karnermo, 0322-616321, 0734142321, ann-charlotte.karnermo@alingsas.se

Företag
Alingsås kommun, Utbildningsförvaltningen

Adress
Alingsås kommun, Utbildningsförvaltningen
Rådhuset, Stora torget
44181 Alingsås

Jobbnummer
218641

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alingsås kommun, Utbildningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alingsås kommun, Utbildningsförvaltningen: