Skolsekreterare
Stockholms Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen, Åsö Vuxengymnasium / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen, Åsö Vuxengymnasium i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stockholm är landets ledande tillväxtregion. Det kräver en arbetsmarknad där arbetsgivare kan rekrytera den kompetens de behöver och där stockholmarna har möjlighet att byta bransch, komma tillbaka i arbete eller studera vidare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för stadens samlade
arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildning - kommunal vuxenutbildning inklusive utbildning i svenska för invandrare, särskild utbildning för vuxna och yrkeshögskola.
Publiceringsdatum2018-01-17Beskrivning Åsö vuxengymnasium är Stockholms egenregi av Komvux och största utbildningsanordnare av vuxenutbildning med cirka 9 000 studerande varje år.
Vi har ett brett kursutbud inom grundläggande och gymnasiala utbildningar. Åsö är även anordnare av Yrkeshögskoleutbildningar (YH). Skolan har ca 80 legitimerade lärare och 8 administratörer och skolledning med rektor och tre biträdande rektorer som borgar för hög utbildningskvalitet. Åsö vuxengymnasium är inne i ett spännande utvecklingsarbete med organisationsförändring med samordning av administration. Vi arbetar också med metodutveckling och digitalisering i syfte att skapa högre måluppfyllelse för våra elever och fler elever till Åsö vuxengymnasium.
Dina arbetsuppgifterAdministration av elevregister som innebär bl.a. in- och utskrivning av elever, kallelser, närvaroregistrering och betyg. Service till elever via telefon, mail och expedition. Service till skolans lärare, biträdande rektor och övrig personal vad gäller elevadministration. Kontakt med Vuxenutbildningscentrum Stockholm, CSN och andra kommuners administration. Arbetet sker i nära samarbete med övriga medarbetare inom elevadministrationen.
KvalifikationerVi söker dig som har utbildning motsvarande gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet. För att lyckas i rollen behöver du vara social och en god administratör med intresse av att utveckla och förbättra rutiner. God datorvana är ett måste och det är en fördel om du har erfarenhet av våra elevregistersystem BER och Elevdokumentation samt Alvis och Freja. Du tycker om att möta många människor i olika åldrar och med olika bakgrund och gillar att ge god service. Du måste trivas med att arbeta i ett periodvis högt tempo. Vi vill att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom vuxenutbildning, och erfarenhet från administration av SFI är meriterande. Som person är du noggrann, flexibel, självständig, social och har lätt för att samarbeta med andra. Du är initiativrik, har en god organisationsförmåga och håller en hög servicegrad. Du ska ha god kommunikationsförmåga och vara intresserad av att lära dig nya saker.
AnställningsvillkorTillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse, intervjuer sker löpande. tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 2018/287
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSirpa Wahlberg, Rektor 0850849501
Agostina Maloberti 0850849521
FöretagStockholms Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen, Åsö Vuxengymnasium
AdressStockholms Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen, Åsö Vuxengymnasium
Box 10014
12126 Stockholm-globen
KontorsadressBox 10014
Jobbnummer 3908206
Observera att sista ansökningsdag har passerat.