Skattehandläggare, Solna
Skatteverket / Juristjobb / Solna
2016-02-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Solna" (publicerad 2018-03-19) ⬅️
Visa alla juristjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Utlandsskattekontoret ansvarar för stöd och utveckling inom det internationella området samt den löpande beskattningsverksamheten av bl.a. utländska och utlandsägda företag. Kontoret ansvarar också för operativt internationellt samarbete. Utlandsskattekontoren har gemensamt utvecklat ett metodstöd för internationella frågeställningar. Sektionernas medarbetare arbetar inom olika områden; löpande, moms, A-skatt, SINK och även andra beskattningsområden.
Utlandsskattekontoret består av ca 260 medarbetare. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Solna Strand.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta främst med administrativa arbetsuppgifter av enklare karaktär inom internationella beskattningsfrågor. I arbetet ingår att söka, ge information samt tillhandahålla service. Det ingår också löpande ärendehantering av nya och etablerade företag samt registrera, granska och besluta i enkla skatteärenden.
Du kommer att möta företagare per telefon, skriftligen och vid personliga besök. Arbetet innebär både individuellt arbete och samarbete i grupp. Skatteområden som du kan komma att jobba inom är t ex inkomstskatt, A-skatt, SINK moms och arbetsgivaravgifter. Vi ser vikten av lärande i arbetet.
Vi söker dig som
• har treårig gymnasieutbildning med godkända betyg i svenska, engelska och matematik
• flerårig relevant arbetslivserfarenhet
• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service samt inge förtroende
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo med uppställda mål
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• är strukturerad, ansvarstagande och noggrann
• har god förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.
Det är meriterande om du har flerårig erfarenhet av administrativt arbete, gärna från annan myndighet eller annan offentlig verksamhet.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och motivation.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningen är Vikariat
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-02-12ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAgata Kozek, sektionschef 010-574 28 78
Jonas Mellberg, HR-Konsult 010-572 42 29
Lena Hansson, facklig kontaktperson ST 010-574 36 16
Anita Fontanus Hazén, facklig representant Saco 010-574 17 52
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Kortagatan 10
17194 solna
KontorsadressKortagatan 10
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2667396
Observera att sista ansökningsdag har passerat.