Skattehandläggare, Skellefteå
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Skellefteå
2012-08-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Skellefteå" (publicerad 2018-07-06) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Skellefteå,
Luleå,
Umeå,
Lycksele,
Haparanda eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du arbetar med företagsregistrering och handläggning av nystartade företag. I arbetet ingår att ge information, utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden samt att genomföra besök hos företag. Arbetet innebär många personliga kontakter; skriftligen, via telefon och personliga möten. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.
Skattekontoret i Skellefteå handlägger beskattningsfrågor för privatpersoner och företag samt har en regional koncentration av arbetsuppgifter inom företagsregistrering. På kontoret arbetar ca åttio personer.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en akademisk utbildning om minst 120p/180 hp inom ekonomi
• har minst tre års erfarenhet av redovisning, annat företagsekonomiskt arbete och/eller av att ge information
• har förmåga att stödja och samverka
• har god känsla för bemötande och service
• kan hantera krav och agerar lugnt och stabilt
• har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och kommunicerar enkelt och begripligt
• är resultat-och målinriktad och har god förmåga att fatta beslut
• har god analytisk förmåga
Det är meriterande om du
• har praktisk erfarenhet av bokföringsarbete
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Sista ansökningsdag 2012-08-30
Publiceringsdatum2012-08-13Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlla Skog, HR-konsult, 010-572 39 34,
ulla.skog@skatteverket.seMaria Holmkvist, Kontorschef, 010-573 97 33,
maria.holmkvist@skatteverket.seRoger Asplund, Sektionschef, 010-607 82 33,
roger.asplund@skatteverket.seAdam Bitén, SACO, 010-573 97 31,
adam.biten@skatteverket.seDaniel Sundqvist, ST, 010-573 97 95,
daniel.sundqvist@skatteverket.seFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1311836
Observera att sista ansökningsdag har passerat.