Skattehandläggare, Simrishamn

Skatteverket / Ekonomijobb / Simrishamn
2013-04-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Simrishamn" (publicerad 2018-01-25) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Simrishamn, Tomelilla, Ystad, Sjöbo, Skurup eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Simrishamn, Kristianstad, Lund, Malmö, Karlskrona eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Som skattehandläggare kan du arbeta inom olika områden, t.ex. taxering, revision och moms.

På skattekontoret i Simrishamn är vi cirka 60 medarbetare fördelade på tre sektioner. En av sektionerna arbetar huvudsakligen med internationell beskattning.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•  som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som har

• universitets- eller högskoleutbildning om minst 60 hp inom ekonomi/juridik eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt

• mycket god samarbetsförmåga och servicekänsla

• en öppen, lyssnande och förklarande attityd

• lätt att kommunicera med andra i tal och skrift

• förmåga att självständigt utföra utredningar och fatta beslut

• hög arbetskapacitet och förmåga att jobba mot deadlines.

Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet inom redovisning.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.
Det är även aktuellt med en tidsbegränsad anställning.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-04-17

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars  Bengtsson, Sektionschef 010-571 85 45
Kenneth Jeppsson, Sektionschef 010-578 44 31
Margareta  Falkstad, Sektionschef 010-572 24 46
Annika Olsson, SACO 010-571 85 55
Ingrid Vedmar, ST 010-571 85 26
Hanna Kvarnholt, HR-konsult 010-574 93 93

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1525036

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: