Skattehandläggare, Örnsköldsvik

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örnsköldsvik
2014-02-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Örnsköldsvik" (publicerad 2016-02-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Örnsköldsvik, Kramfors, Sollefteå, Härnösand, Mark eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss. Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt att utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Arbetet innebär omväxlande och parallella arbetsuppgifter, vilket ställer krav på din förmåga att vara flexibel. Som skattehandläggare kan du jobba inom olika områden, t.ex. taxering och moms. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.  

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som

• har en akademisk examen om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik

• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut

• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser

• har mycket god förmåga att samarbeta

• är noggrann och ansvarstagande

• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo

• har servicekänsla och inger förtroende

Det är meriterande om du tidigare arbetat på Skatteverket, har relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik samt godkända akademiska poäng i beskattnings- eller skatterätt. Det är också meriterande om du har flerårig erfarenhet av att arbeta med bokföring på en redovisningsbyrå eller ekonomiavdelning.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina meriter. 

Välkommen med din ansökan till oss!

Publiceringsdatum
2014-02-12

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lennart Strandberg, kontorschef 010-577 97 31
Susanne  Mikaelsson, sektionschef 010-577 97 32
Mona E Henriksson, facklig kontaktperson ST 010-574 92 53
Christina Lindfors, facklig kontaktperson saco 010-577 97 23
Camilla  Andersson , HR-konsult 010-574 57 60

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1778070

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: