Skattehandläggare, Lund
Skatteverket / Redovisningsekonomjobb / Lund
2013-10-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Lund" (publicerad 2018-08-27) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Lund,
Malmö,
Helsingborg,
Ängelholm,
Kristianstad eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du i huvudsak ska arbeta med beskattning av små och medelstora företag, men även med privatpersoner. Arbetet sker utifrån en helhetssyn och består av muntliga kontakter, företagsbesök och djupare utredningar som t ex revision. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.
På skattekontoret i Lund är vi cirka 75 medarbetare. Vi söker medarbetare till två av våra fyra sektioner på skattekontoret i Lund. På dessa två sektioner arbetar vi med varierande arbetsuppgifter främst inom moms, arbetsgivaravgifter och inkomstbeskattning.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik alternativt YH/KY -utbildning till redovisningsekonom omfattande 400 YH-poäng/80 KY-poäng
• har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift
• har god samarbetsförmåga, kan skapa goda relationer och har ett bra bemötande
• söker information och har förmåga att arbeta självständigt och ansvarstagande
• är strukturerad, resultat- och målinriktad och har god analytisk förmåga
Det är meriterande om du har några års aktuell erfarenhet av arbete med skattefrågor eller med ekonomi/redovisning.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Publiceringsdatum2013-10-11Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMats Klingberg, sektionschef 010-576 78 29
Åsa Otterström, sektionschef 010-572 32 36
Klara Balogh, facklig kontaktperson Saco 010-578 44 13
Lena Gahnström Persson, facklig kontaktperson ST 010-577 46 65
Alexandra Fredin, HR-konsult 010-574 74 60
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1674413
Observera att sista ansökningsdag har passerat.