Skattehandläggare, Linköping
Skatteverket / Juristjobb / Linköping
2018-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Linköping" (publicerad 2018-05-18) ⬅️
Visa alla juristjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Linköping,
Norrköping,
Katrineholm,
Vimmerby,
Nyköping eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
På skatteenhet Linköping arbetar vi med att beskatta och ta in betalning för privatpersoner och företag. Till kontoret hör även regionkoncentrerade arbetsuppgifter som:
•
Särskilt kvalificerat eko
•
Offensiva borgenärsarbetsuppgifter
•
Riskvärdering inom företagsregistrering
•
Utlandsområdet till exempel utlandsbosatta och utlandsägda bolag
•
CLO-funktion (Central Liaison Office) och DLO-funktion (Direct Liaison Office) med ansvar för hantering av informationsutbyte/handräckning till/från utlandet.
Skatteenhet Linköping tillhör Mittregionen och vi är totalt cirka 170 medarbetare fördelade på 9 sektioner.
På orten Linköping är vi cirka 300 medarbetare och här finns även bland annat skatteupplysning, folkbokföring, skattebrottsenhet, rättsavdelning och övriga stödfunktioner.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden inom beskattningsområden så som moms, arbetsgivaravgifter, företagsregistreringar och inkomstskatt. I arbetet ingår också att söka och ge information och service. Du möter företagare och privatpersoner per telefon, skriftligen och vid personliga besök. Du arbetar både individuellt och tillsammans med andra. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
•
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
•
som är till nytta för medborgare och företag
•
med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•
som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
•
med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
•
har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik alternativt en avslutad KY/YH utbildning som redovisningsekonom
•
har aktuell erfarenhet av arbete inom beskattningsområdet eller inom ekonomi/redovisning eller av handläggande arbete från en myndighet
•
är kommunikativ och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
•
kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
•
är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo med uppställda mål
•
är flexibel och kan anpassa dig efter olika förutsättningar
•
kan jobba självständigt, samverkar med andra och bidrar till en god arbetsmiljö
•
har goda kunskaper inom IT och digitala arbetssätt
Det är meriterande om du har akademiska poäng i skatterätt. Det är även meriterande med aktuell erfarenhet från Skatteverket.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-01-18ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBalkhis Salim Bahjat, sektionschef 010-576 82 05
Alexandra Hägerström, sektionschef 010-576 80 48
Susanne Lundgren, HR-konsult
susanne.b.lundgren@skatteverket.se 0709-83 76 98
Amina Sikiric, facklig kontaktperson ST 010-576 82 14
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Kungsgatan 27
58180 Linköping
KontorsadressKungsgatan 27
Jobbnummer 3912319
Observera att sista ansökningsdag har passerat.